۱۳۹۲ تیر ۳۰, یکشنبه

چهار درویش گنابادی به هشت سال زندان و تبعید محکم شدند







 دادگاه انقلاب شیراز چهار درویش گنابادی را به هشت سال زندان و ۱۲ سال تبعید محکوم کرد.
بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، اتهامات این چهار درویش گنابادی عضویت در گروهک مخالف نظام (گروه مجذوبان نور) با هدف بر هم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی اعلام شده است و بر اساس این اتهامات، صالح الدین مرادی سروستانی به سه سال حبس تعزیری و تبعید به استان هرمزگان، فرزانه نوری به دو سال حبس تعزیری و سه سال تبعید به استان خوزستان محکوم شدند.
همچنین، بهزاد نوری به دو سال حبس و سه سال تبعید به استان بوشهر و فرزاد درویش به یک سال حبس و سه سال تبعید به استان سیستان و بلوچستان محکوم شدند.
وکلای این دراویش گنابادی با اعتراض به احکام صادر شده، گفته‌اند که این احکام صادر شده هیچ وجه قانونی و قضایی نداشته و اعتراض خود را به این احکام با ارائهٔ لایحهٔ دفاعیه به شعبهٔ تجدید نظر اعلام خواهند کرد.
لازم به یادآوریست که صالح الدین مرادی سروستانی در دادگاه عمومی کوار نیز با عناوین اتهامی تشویش اذهان و اخلال در نظم عمومی به یکسال حبس تعزیری و یکسال تبعید محکوم شده است. آقای مرادی بیش از این ۲۰ ماه را در زندان عادل آباد شیراز در حبس بسر برده و با توجه به اینکه مدت حبس ایشان بیش از حکم صادر شده بوده است، ایشان روز یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ با دستور دادگاه انقلاب شیراز و موافقت دادگاه عمومی شهرستان کوار با وجه التزام بصورت موقت آزاد شد.
وی پیش از این مدت، ۹۰ روز را به همراه آقای کسری نوری، از دیگر دارویش گنابادی در اعتراض به انتقال وکلای دراویش به سلول‌های انفرادی و بند امنیتی ۲۰۹ دست به اعتصاب غذا زدند، به طوری که مدتی را نیز در اعتصاب خشک بسر بردند که در ‌‌نهایت با رسیدن به خواسته خود آن را پایان دادند.
همچنین، کسری نوری یکی دیگر از فعالان حقوق دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده و پرونده وی در حال حاضر با اعتراض وکیل پروندهٔ این زندانی عقیدتی در مرحله تجدیدنظر خواهی قرار دارد.
پیش‌تر نیز هفت تن از مدیران سایت مجذوبان نور (پایگاه خبری دراویش گنابادی)، وکلای دراویش و فعالان حقوق دراویش که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ابلاغ به بیش از ۵۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر