۱۳۹۲ مرداد ۱, سه‌شنبه

ممانعت از اعزام سیداحمد هاشمی از زندان اوین به بیمارستان







 از اعزام سیداحمد هاشمی مدیرکل بازرسی دربند وزارت کشور دولت سیدمحمد خاتمی به بیمارستان جلوگیری می‌شود زیرا وی شرط اعلام برائت از رهبران جنبش سبز را نمی‌پذیرد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، سیداحمد هاشمی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، پس از گذشت ۳ ماه همچنان در انتظار مجوز اعزام به دندانپزشکی برای درمان شکستگی دندان‌هایش است.
در آستانۀ نوروز، بازجوی هاشمی به وی مراجعه و پیشنهاد اعزام به مرخصی به شرط اعلام عدم حمایت از رهبران جنبش سبز کرده است که او با قاطعیت این پیشنهاد را رد کرده و گفته که حبس را ترجیح می‌دهد.
این زندانی سیاسی از سال‌ها قبل مبتلا به مشکلات کلیوی، ناراحتی قلبی و گرفتگی عروق کرونر و نیز آرتروز زانو بوده و سابقهٔ دو بار سکتۀ قلبی خانواده و همبندیان وی را نگران کرده است.
سیداحمد هاشمی، حدود ۲۵ سال در ارگان‌های مختلف بعد از انقلاب مسئولیت داشته است، از مدیران کل دورۀ اصلاحات بعنوان مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی وزارت کشور خدمت کرده است.
این زندانی سیاسی ۵۸ ساله در بهمن ۸۹ و همزمان با حصر رهبران جنبش سبز بازداشت و مدتی را در سلول‌های انفرادی زندان اوین سپری کرد.
وی توسط قاضی صلواتی محکوم به ۵ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و گروه‌ها شده است و بدون توجه به دفاعیاتش پس از تأیید در مرحلۀ تجدید نظر، بیش از یک سال است که به مرخصی نرفته و علیرغم بیماری‌هایش در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است.
اکنون زندانیان سیاسی دیگری در زندان‌های اوین، رجائی شهر و نیز سایر زندان‌ها به سر می‌برند که رنج بیماری را تحمل می‌کنند و علیرغم وعده‌ها و اظهارات مسئولان قضایی و نیز در فضای ایجاد شده ناشی از انتخاب رئیس جمهور جدید، هنوز هیچ اقدامی در جهت آزادی آنان انجام نشده است و حتی اخبار سخت گیری‌ها از جمله حملۀ غیر عادی تحت عنوان بازرسی بند ۳۵۰ در روز پنجشنبه گزارش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر