۱۳۹۲ مرداد ۱, سه‌شنبه

انتقال ۵ زندانی سیاسی زندان تبریز به اوین







محمود فضلی، آیت مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی، بهبود قلی‌زاده و شهرام رادمهر که از ۲۲ تیر ماه در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب غذا زده بودند به زندان اوین منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان که از ۲۲ تیر ماه در اعتصاب غذا بسر می‌برند، بنا به دستور دادستان کل کشور در هشتمین روز از اعتصاب به زندان اوین تبعید شدند.
یکی از نزدیکان این زندانیان سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "این فعالین سیاسی یه زندان اوین منتقل شده‌اند و امروز با وکلای خود جعفر افشار نیا و ائلدار قلی‌زاده ملاقات کرده‌اند. و در حال حاضر هم در اعتصاب غذا هستند."
وی همچنین تصریح کرد: "بنا به گزارشات ارسالی از وکلا به خانواده‌های این زندانیان سیاسی وضعیت جسمی آنان مناسب توصیف شده است و در حال حاضر هم در اعتصاب غذا هستند."
محمود فضلی، آیت مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی، بهبود قلی‌زاده و شهرام رادمهر در اعتراض به حکم ۹ سال حبس از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز و تأیید آن در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر