۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

دوبار انتقال مهدی کروبی به بیمارستان در کمتر از یک هفته







محمد تقی کروبی در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جسمی و روحی مهدی کروبی از دو بار انتقال وی به بیمارستان در طی هفته گذشته خبر داد.
فرزند آقای کروبی در گفت‌و‌گو با سحام‌نیوز، ضمن تاکید بر اینکه "خبری مبنی بر پایان دوران حبس و رفتارهای غیرقانونی حکومت نداریم" ابراز امیدواری کرد که حکومت دوباره به خواست مردم تن داده و شرایط را برای آزادی تمامی زندانیان دربند فراهم کند.
محمد تقی کروبی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه "هیچ تغییری در شرایط حبس پدرش ایجاد نشده" گفت: تاکنون هیج چیز تغییر نکرده. مثلا برادرم، حسین آقا کماکان از ملاقات محروم هستند یا ملاقات سایر فرزندان مطابق گذشته اعمال می‌گردد.
آقای کروبی همچنان در ساختمان امن وزارت اطلاعات حبس و زندانی است.
فرزند مهدی کروبی در این مصاحبه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی مهدی کروبی، خبر از دوبارانتقال ایشان به بیمارستان در یک هفته خبر داده و گفت: در هفته گذشته ایشان را دوبار برای درد کمر و انجام پاره ایی از آزمایشات به بیمارستان وزارت اطلاعات بردند و ساعت‌ها ایشان در بیمارستان بودند. فقط می‌دانیم غلطت خون ایشان به شدت بالاست و این غلظت بی‌سابقه بوده و در شرایط سنی ایشان مضر و نگران کننده است. بار‌ها از مسؤولان امنیتی خواسته‌ایم که پرونده پزشکیشان را در اختیارمان قرار دهند تا مراحل درمانی را زیر نظر متخصصان مورد اعتماد خانواده پیگیری کنیم که چنین نشده است.
محمدتقی کروبی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص تغییر مکان آقای کروبی از منزل امن وزارت اطلاعات به منزل شخصی خودشان افزود: در بهمن ماه سال گذشته امنیتی‌ها بدون ذکر هیچ دلیلی صریحا گفتند که حاضر به انتقال پدرم به منزلش نیستند اما گفتند حاضرا ایشان را به مکان مسکونی دیگری منتقل کنند. این شرط هم غیر قانونی بود و هم غیر عقلایی، اما مادرم بخاطر شرایط بد مکان حبس پذیرفت. اما مگر با این بدنامی دستگاه امنیتی که در دفتر نماینده مجلس‌اش دوربین و شنود کار می‌گذارد کسی حاضر می‌شود منزلش را در اختیار این مجموعه قرار دهد. کار بسیار سختی بود اما مادرم مصمم شد تا مکانی پیدا کند که نهایتا هم موفق شد. فکر کنم دی ماه سال گذشته آن را به امنیتی‌ها پیشنهاد کردیم. مقامات امنیتی و تیم‌های مربوطه در بهمن ماه و اسفند ماه از آن منزل بازدید کردند و گفتند خبر می‌دهند، از آن روز رفتنه‌اند تا خبر بیاورند. مشخص بود صداقت ندارند و با زمان بازی می‌کنند.
بار‌ها خانواده کروبی از مقامات امنیتی خواسته بودند که اجازه انتقال آقای کروبی به منزل شخصیشان را فراهم آوردند که این خواسته خانواده مهدی کروبی هیچگاه عملی نشد.
این عضو خانواده کروبی در خصوص روحیه آقای کروبی می‌افزاید: ایشان تعمدا بار‌ها در ملاقات‌ها به فرزندان یادآور شدند که روزانه برای انتخاب این مسیر فی سبیل اللهی نماز و سجده شکر به جا می‌آورند. آری جسم‌اش بسیار آسیب دیده اما روحیه‌اش بی‌نظیر است و من فکر می‌کنم همین موضوع برای برخی آزار دهنده است. مردی که از خطه زاگرس است همچون زاگرس استوار و سربلند است.
اکنون تنها چند روز به نهصدمین روز حبس مهدی کروبی، میرحسین موسوی و خانم رهنورد مانده است. این سومین ماه رمضانی است که خانواده این سه زندانی سیاسی، از بودن در کنار والدین خود محرومند. حکومت طی این مدت، سخت‌ترین فشار‌ها و محدودیت‌ها را بر خانواده این زندانیان سیاسی اعمال نموده است. ممنوع الخروجی و اخراج از محل کار و نیز تهدید و ارعاب و ضبط اموال؛ تنها بخشی از فشارهایی است که نهادهای امنیتی برای ساکت نمودن صدای اعتراضی فرزندان و خانواده رهبران جنبش، اعمال نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر