۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

چهار هزار کارگر ساختمانی در بروجرد به جمعیت بیکاران می‌پیوندند‎







دبیر خانه کارگر بروجرد از بیکاری بیش از ۴ هزار کارگر ساختمانی از ابتدای مهر ماه سال جاری به دلیل اتمام پروژه‌های مسکن مهر خبر داد.
«محمد گودرزی» در این باره به ایلنا گفت: بیش از ۴ هزار کارگر ساختمانی در بخش‌های مختلف مسکن مهر از جمله پروژهای ۶ هزار و ۵۰۰ واحدی شهرک مهرگان در شمال شهر بروجرد مشغول به کارند که تمامی این کارگران با تحویل واحد‌ها در اوایل مهرماه سال جاری، بیکار می‌شوند.
او با بیان اینکه در حال حاضر مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تولید شغل است، افزود: این کارگران که با وجود اشتغال از حداقلهای معیشتی برخوردارند، با اتمام پروژه‌های مسکن مهر دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.
به گفته این فعال کارگری، از مجموع کارگران شاغل در ساخت مسکن مهر بروجرد، فقط ۲۰ درصد از کارگران از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند و این در حالیست که این کارگران علاوه بر محرومیت از خدمات درمانی، از خدمات مستمری بیمه بیکاری نیز نمی‌توانند استفاده کنند.
این فعال کارگری در ادامه با اشاره به جمعیت ۳۰ هزار نفری بیکاران جویای کار در شهرستان بروجرد گفت: در صورتی که ساخت پروژه‌های مسکن مهر ادامه پیدا نکند این تعداد کارگر به جمع بیکاران این شهرستان افزوده می‌شوند.
دبیر خانه کارگر بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وعده‌های اشتغال زایی دولتهای نهم و دهم، گفت: تصور جامعه کارگری این شهرستان در زمان قدرت گرفتن احمدی‌نژاد، با توجه به شعارهای ارائه شده این بود که شاهد بهبود امنیت شغلی کارگران شاغل و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای کارگران بیکار باشیم اما آنچه در این هشت سال شاهد بودیم نابودی امنیت شغلی و بیکاری کارگران به تبع تعطیلی کارخانه‌ها و اوج‌گیری مشکلات اقتصادی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر