۱۳۹۲ شهریور ۱۱, دوشنبه

محرومیت جمشید صادق‌الحسینی پس از ۵ سال از مرخصی و آزادی مشروط







جمشید صادق‌الحسینی که از ۵ سال پیش در زندان بسر می‌برد، با وجود سپری کردن نیمی از حبس خود از مرخصی و آزادی مشروط محروم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهندس جمشید صادق‌الحسینی در سال ۱۳۸۷ از سوی ماموران امنیتی به اتهام جاسوسی از طریق همکاری با دولت آمریکا بازداشت شد.
وی بعد از دورانی طولانی حبس در بند امنیتی ۲۰۹ و بعد از یکسال که حتی یکبار هم وکیل خود را ملاقات نکرده، به شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قلضی صلواتی فرستاده می‌شود.
در این دادگاه وی محارب تشخیص داده می‌شود و با یک درجه تخفیف، به حبس ابد محکوم و به زندان رجایی شهر تبعید می‌گردد.
حکم این متهم در شعبهٔ ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران، به ریاست قاضی موحد بدون هیچ دقت نظری، عیناً تایید شده و حتی از ارسال حکم به دیوان عالی کشور هم جلوگیری می‌شود.
طی ماه اخیر دادگاه با استیناف جمشید صادق‌الحسینی موافقت کرده و حکم وی مجددا مورد بررسی قرار گرفت و اتهام محارب را شامل حال این زندانی امنیتی ندانسته و حکم وی به ۱۰ سال زندان کاهش پیدا کرد.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "طبق قانون پس از طی نیمی از حبس متهم و در صورت حسن رفتار زندانی باید به وی عفو مشروط تعلق گیرد، در صورتی که تا کنون مسئولین با وجود تایید حسن رفتار او از سوی زندان، با عفو مشروط‌ موافقت نکرده‌اند. جمشید همچنین در تمام این مدت از حق مرخصی نیز استفاده نکرده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر