۱۳۹۲ شهریور ۱۵, جمعه

محکومیت دو فعال مدنی آذربایجان در دادگاه انقلاب مهاباد / سند







علی هدایتی و یدالله دشتی دو تن از فعالان مدنی آذربایجان در دادگاه انقلاب مهاباد، به ترتیب به پنج و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو متهم به همراه رامین رضایی، دوازدهم مردادماه ۱۳۹۲ در دادگاه انقلاب مهاباد (آذربایجان غربی) و به ریاست احمد جوادی کیا، محاکمه شدند.
نقی محمودی وکیل دادگستری در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "طبق کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تکاب، یدالله دشتی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و عضویت در گروهایی که قصدشان برهم زدن امنیت کشور است و علی هدایتی و رامین رضایی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، متهم شده بودند."
وی در ادامه تصریح کرد: "مبنای صدور این احکام از سوی جوادی کیا انجام فعالیت تبلیغی به نفع گروه تجزیه طلب حرکت ملی آذربایجان و پانترکیسم (پانترکیست) و محتوای پیام‌های کوتاه ارسال شده توسط متهمین به شرح مندرج در گزارش ادارهٔ اطلاعات که بیانگر تعصبات قومی و تفکرات ناسیونالیستی (آن‌ها) است و اسناد طبقه بندی شدهٔ موجود در ادارهٔ اطلاعات عنوان شده است. در حالی که گروه، حزب و یا سازمانی به نام و عنوان (حرکت ملی آذربایجان) و یا پانترکیسم (پانترکیست) وجود خارجی نداشته و صرفا تمایل افراد به مسائل ملی آذربایجان، می‌تواند موضوعی قابل طرح باشد. با این وصف، قاضی صادر کنندهٔ احکام مذکور مدعی صدور حکم (با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر وجدان وشرف انسانی) است."
گفتنی است، وکالت هر سه متهم را خانم فاطمه ستاری برعهده داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر