۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

وضعیت وخیم جسمی و روحی دو زندانی در کارون اهواز







 هاشم شعبانی و هادی راشدی که گفته می‌شود از فعالان فرهنگی اهل اهواز هستند در وضعیت وخیم روحی و جسمی در زندان کارون اهواز بسر می‌برند.
نوری حمزه فعال حقوق بشر مقیم سوئد در این زمینه به گزارشگر هرانا گفت: "شعبانی و راشدی چندی پیش از زندان کارون به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شدند و هاشم شعبانی به مدت ۵۲ روز و هادی راشدی به مدت سه هفته در این بازداشتگاه تحت بدرفتاری‌های روانی و جسمی قرار گرفتند."
وی در خصوص این بدرفتاری‌ها گفت: "هاشم شعبانی به دلیل فشار‌ها دچار افسردگی، لکنت زبان وتشویش ذهنی شده است و در حمام زندان کارون اقدام به خودکشی نا‌فرجامی نموده است."
وی همچنین خاطر نشان کرد: "در طی دوران بازجویی‌های مجدد این دو فعال فرهنگی در بازداشتگاه اطلاعات سه دندان آسیاب هاشم شعبانی شکسته و هادی راشدی نیز دچار انسداد روده شده است."
وی در ادامه گفت: "در همین راستا اداره اطلاعات از اعزام هاشم شعبانی و هادی راشدی به بیمارستان ممانعت کرده و بهداری زندان نیز فقط به تجویز قرص (پروفین) اکتفا می‌کند."
هاشم شعبانی، هادی راشدی، مختار آلبوشوکه، محمد علی عموری و جابر آلبوشوکه پنج عضو موسسه فرهنگی الحوار در شهر خلفیه هستند که به دلیل فعالیت‌های فرهنگی مورد اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا قرار گرفته و به اعدام محکوم شده‌اند.
رسانه‌های مهم بین المللی نیز تمامی موضوع موسسه الحوار و سایر فعالان این موسسه را پوشش داده‌اند. فعالان حقوق بشر معتقدند هاشم شعبانی به دلیل نامه نویسی برای فعالان حقوق بشر در خارج از زندان مجددا به بازداشتگاه اطلاعات فرخوانده شده و به مدت ۵۲ روز شکنجه شده است.
شعبانی در نامه خود خطاب به فعالان حقوق بشر؛ تمامی اتهامات منتسب به خود را رد کرده و خواستار یک محاکمه عادلانه و علنی شده بود.
پیش از او نیز محمد علی عموری در اقدامی مشابه طی یادداشتی تحت عنوان «چرا می‌خواهند مرا بکشند» اتهامات منتسب به خود را رد کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر