۱۳۹۲ مهر ۱, دوشنبه

انتقال محمد سیف‌زاده پزشکان به بند ۲۰۹ زندان اوین







 محمد سیف‌زاده پزشکان زندانی سیاسی گمنام زندان اوین که قرار بود به زندان برازجان تبعید شود، هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد سیف‌زاده پزشکان که در ۲۱ ماه شهریورماه ۱۳۹۲به منظور اجرای حکم تبعید در زندان برازجان خود از بند ۳۵۰ منتقل شده بود، به دلیل عدم پرداخت هزینهٔ انتقال خود و ماموران همراه برای انتقال به برازجان، در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
وی در تاریخ یک خردادماه ۱۳۹۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و در تاریخ ۲۶شهریور‌‌‌ همان سال به قید وثیقه از زندان آزاد می‌شود.
پس از آزادی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از سوی قاضی پیرعباس به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ده سال حبس در تبعید محکوم می‌شود که در شهریور ماه ۱۳۹۲ به منظور سپری کردن ادامهٔ حکم خود از بند ۳۵۰ منتقل و به دلیل عدم پرداخت هزینهٔ انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شود.
محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی دهه شصت است که مدت ۴ سال را از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در زندان گذرانده بود، وی ۴۳ ساله و دارای یک دختر ۱۳ ساله است و همچنین مادر و خواهر ایشان به علت ابتلا به بیماری دیابت نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی دارند که با انتقال ایشان به برازجان با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر