۱۳۹۲ آذر ۹, شنبه

تجمع کارگران «پارس قو» در اعتراض به تغییر شیوه محاسبه مزد







جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی «پارس قو» در اعتراض به سیاست‌هایی که به تازگی از سوی مدیریت جدید این مجموعه برای محاسبه حقوق و مزایای آن‌ها اتخاذ شده است، در محوطه کارخانه تجمع کردند.
به گزارش ایلنا ،یکی از کارگران این کارخانه که نخواست نامش فاش شود، با تأیید این خبر گفت: در مدت هفت ماهی که از استقرار مدیریت جدید این مجموعه تولیدی می‌گذرد، در نحوه محاسبه و پرداخت حقوق ماهیانه کارگران تغییراتی ایجاد شده است.
به گفته این کارگر، کاهش ناگهانی حقوق اضافه کاری و پاداش بهره‌وری، عدم بازبینی و افزایش نیافتن برخی مزایای قانونی مانند حق ناهار و ایاب و ذهاب و پرداخت مطالبات ماهیانه کارگران با ۱۰ تا ۱۵ روز تاخیر از تغییراتی است که با استقرار مدیریت جدید در این واحد تولیدی روی داده است.
این منبع کارگری در کارخانه ادامه داد: در پی واگذاری و انتقال این واحد صنعتی از بنیاد اقتصادی کوثر به بخش خصوصی، مدیریت کارخانه نیز دچار تغییر و تحول شده‌ است و در میان کارگران زمزمه می‌شود که تغییرات به وجود آمده بیشتر با هدف تحت فشار گذاشتن آنان برای قبول بازخرید خدمت صورت می‌گیرد.
این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ نفر در کارخانه روغن نباتی قو مشغول به کارند، افزود: تا به این لحظه تعدادی از همکاران ما در نتیجه برخوردهای نامناسب و «بهانه‌جویی» مدیریت جدید مجبور به بازخرید خدمت و ترک کارخانه شده‌اند اما متاسفانه مدیریت حتی حاضر نیست در محاسبه سنوات آن‌ها طبق عرف کارگاه رفتار کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر