۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

دو سال بلاتکلیفی یک زندانی عقیدتی در زندان سنندج







شوان شریفی شهروند سنی مذهب با وجود گذشت دوسال همچنان در زندان سنندج بصورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شوان شریفی اهل شهرستان پاوه از توابع کرمانشاه بوده و در تاریخ چهارم دی ماه ۱۳۹۰ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.
یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: "شوان شریفی حلقه‌های دروس دینی را رهبری می‌کرد و درسهایی همچون تفسیر قرآن، ریاض الصالحین، فتح القریب و... را تدریس می‌کرد. وی در سطح دانشگاه نیز در رده کار‌شناسی در رشته کامپیو‌تر در دانشگاه همدان با رتبه عالی قبول شد و پس از اتمام درس خود به پاوه برگشت تا به مردم مظلوم اهل سنت پاوه خدمت کند، اما با شروع کلاسهای دینی توسط ایشان نیروهای وزارت اطلاعات طبق سنت دیرینه خود در عداوت و دشمنی با اهل سنت در اقدامی ظالمانه ایشان را دستگیر کرده و سپس به بهانه‌های واهی وی را به زندان سنندج منتقل نمودند."
این منبع در ادامه گفت: "شوان شریفی ۱۸ماه در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات در بازداشت بسر برده است و با انواع شکنجه و آزار روبه‌رو گشت و نهایتا به بند عمومی زندان مرکزی سنندج منتقل شد. وی در تمام این مدت حتی یک بار هم به دادگاه احضار نشده و تا کنون بصورت بلاتکلیف در زندان نگهداری شده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر