۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

احضار هفت زندانی اهل سنت پس از چهار سال بلاتکلیفی در زندان







هفت زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت پس از چهار سال بلاتکلیفی در زندان به شعبه ششم دادسرای مقدس احضار و به ایشان اطلاع داده شد پرونده‌هایشان بایگانی شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته یکشنبه ۱۲ آبان ماه ماموستا فرهاد سلیمی، داود عبداللهی، انورخضری، قاسم آبسته، خسرو بشارت، کامران شیخه و ایوب کریمی به بازپرسی شعبه ششم دادسرای مقدس مستقر در زندان اوین احضارشدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "پس از چهار سال بلاتکلیفی بالاخره ماموستا فرهاد سلیمی (روحانی اهل سنت) را به همراه شش تن از هم پرونده‌ای‌ها به دادسرای مقدس مستقر در زندان اوین بردند و ایشان با جواب خیلی عجیبی از طرف بازپرس ناصری روبه‌رو شدند. بازپرس ناصری با سرتکان دادن سعی داشت بگوید از این وضعیت بسیار متعجب است که چطور در این چهار سال این ۷ متهم حتی یک بارهم به دادگاه احضار نشده‌اند. و تنها دو ماه پیش دادگاهی تشکیل شده و در آن کامران شیخه، خسرو بشارت و انور خضری تبرئه شده‌اند و با این وجود باز هم از آزادی ایشان ممانعت به عمل آمده و به زندان رجایی شهر بازگردانده شدند."
وی در ادامه گفت: "بازپرس به این هفت زندانی اهل سنت گفته که پرونده‌هایشان توسط وزارت اطلاعات بایگانی شده و آن نهاد از رسیدگی به پرونده ممانعت کرده است. بازپرس وعده داد ماموستا فرهاد سلیمی را تا ۱۰ روز دیگر به دادگاه احضار کند."
این هفت زندانی عقیدتی پس از دستگیری در بهمن ماه ۱۳۸۸ به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و هشت ماه را در این بازداشت‌گاه و بصورت یک نفره نگهداری شدند. ایشان سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بسر بردند.
این هفت زندانی اهل سنت پس از شش ماه انفرادی در زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و پس از ۲۰ روز نیز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر