۱۳۹۲ آذر ۱۸, دوشنبه

هوتن دولتی در هفتمین روز اعتصاب غذا










 هوتن دولتی از فعالین ملی گرا از ۷ روز پیش در اعتراض به ممانعت از روند درمانش دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هوتن دولتی از اعضای جبهه ملی ایران روز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۱ با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد.
وی پس از سپری کردن حدود یک ماه در انفرادی‌های بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و در خرداد ماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضم محمد مقیسه‌ای به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر بیانیه‌ها و پیامهای جبهه ملی و عضویت در این جبهه و تشکیل گروه تهیه فیلم و مستند محاکمه و در ‌‌نهایت به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گردید.
این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ١/۵ سال حبس تعزیرى و ١/۵ سال حبس تعلیقى و نیز ۵ سال محرومیت از فعالیت در فضاى مجازى و عضویت در احزاب سیاسى تغییر کرد.
این زندانی سیاسی که از بیماری پرولاپس دریچه می‌ترال رنج می‌برد و از سال ۸۰ تحت نظر پزشک قلب بوده نیاز به درمان و مراقبت پزشکی داشته ولی زندان ادامه درمان وی را با اخلال موجه کرده است و هوتن دولتی از ۵ شنبه ۷ آذر ماه ۱۳۹۲ در اعتراض به ممانعت از درمان دست یه اعتصاب غذا زده است.
یک منبع مطلع ضمن وخیم گزارش دادن وضعیت جسمی هوتن دولتی به گزارشگر هرانا گفت: «وی بدلیل مشکلات مهره‌های کمر و درد شدید و همچنین مشکلات قلبی مجبور به مصرف قرص مسکن است. همچنین همبندیان وی گفته‌اند شدت بیماری باعث شده وی روی پاهای خود نتواند بایستد و به امور روزمره خود نیز نمی‌تواند برسد.»
گفتنی است در پی اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ اوین به تبعید دکتر علی ناظری در تیر ماه سال جاری هوتن دولتی و ۵ تن از زندانیان (سعید متین‌پور، امیرخسرو دلیرثانی، سیامک قادری، محمد ابراهیمی و ابراهیم بابایی) به صورت تنبیهی به مدت ۲۰ روز به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند.
هوتن دولتی، ۳۷ ساله متولد تالش علاوه بر عضویت در جبهه ملی ایران فعال محیط زیست و از پایه گذاران سازمان‌ «صلح سبز ایران» در سال ۱۳۸۰ می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر