۱۳۹۲ دی ۹, دوشنبه

شش زندانی اهل سنت در وضعیت خطرناک / حشمت الله طبرزدی









 حشمت الله طبرزدی روزنامه نگار و دبیر جبهه دمکراتیک ایران و همچنین زندانی سیاسی زندان رجایی شهرکرج که هم اکنون در مرخصی بسر می‌برد در طی نامه‌ای می‌نویسد: «نباید اجازه دهیم مرزهای کاذب ناشی از فرهنگ منحط خودی و غیر خودی که طی سه دههٔ گذشته در این مرز و بوم گسترش یافته، موجب این شود که در برابر چنین مظلومیتی همچنان سکوت کنیم.»
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:
هم میهنان عزیز ابتدا به این خبر تاسف انگیز توجه فرمایید:
«خبرگزاری هرانا – شش زندانی اهل سنت محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار در ۵۵مین روز از اعتصاب غذا با مشکلات بینایی و خونریزی کلیه مواجه هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد احمدی یکی از شش زندانی اهل سنت که در اعتصاب غذا بسر می‌برد دچارخونریزی کلیه شده و دیگر قادر به ادرار کردن نیست؛ وی در شرایط خطرناکی بسر می‌برد.
از بین رفتن سوی چشم از دیگر مشکلاتی است که چند تن از این زندانیان اعتصاب کننده بدان دچار شده‌اند و مسئولین هیچ‌گونه رسیدگی در این باره صورت نداده‌اند…»
به راستی بر عهدهٔ همهٔ کسانی که حقوق بشر را امری فرا ایدئولوژیک می‌دانند، است که با شنیدن این خبر دست به اقدام جدی برای نجات جان چند انسان مظلوم و زندانی بزنند.
نباید اجازه دهیم مرزهای کاذب ناشی از فرهنگ منحط خودی و غیر خودی که طی سه دههٔ گذشته در این مرز و بوم گسترش یافته، موجب این شود که در برابر چنین مظلومیتی همچنان سکوت کنیم.
خبر رسانی گسترده در مورد وضعیت بحرانی‌ای زندانیان اولین گام در این راستا است.
بر حاکمین فشار بیاوریم تا به خواسته‌های آن‌ها توجه کنند و از نهاد‌های بین المللی مدافع حقوق بشر بخواهیم از آنان پشتیبانی کنند و از وکلا و خانواده‌های آن‌ها درخواست نماییم تا زمینهٔ شکستن اعتصاب غذای آنان را فراهم سازند.
حشمت اله طبرزدی/ ۹/دی ماه/۱۳۹۲ خورشیدی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر