۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

درخواست کاک حسن امینی از زندانیان اهل سنت برای شکستن اعتصاب غذا







در سی امین روز اعتصاب غذای شش تن از زندانیان اهل سنت کُردستان در زندان قزل حصار کرج، کاک حسن امینی، مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان طی نامه ای از این زندانیان خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
متن این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
الحمدلّله، والصّلاة و السّلام علی سّیدنا محمد رسول الّله و علی آله و اصحابه و من والاه.
به حکم رهنمودهای رحمة للعالمین که ‌می‌فرماید: «کلّکم راع و کلّکم مسئول عن رعیّته» و «من أصبح و لم یهتمّ بأمورِ المسلمین فلیس بمسلم» برخود وظیفه و تکلیف دانستم که نسبت به قلوب و عواطف مادران، پدران، همسران، برادران و خواهران دلشکسته و شدیداً رنجیده و نگرانِ تعدادی از زندانیان مسلمانِ کردِ محبوس در زندان قزل حصار که نزدیک به یک ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برند بی‌تفاوت و نظاره‌گر نباشم.
زیرا بنا به اخبار منتشره در رسانه‌های عمومی، آن افراد در معرض خطرِ نابینایی و گرفتارشدن به انواع درد و رنج‌ها، و در نتیجه از دست دادن جان قرار دارند. بر این اساس از آن جوانان بخواهم که هر چه زود‌تر به اعتصاب غذای خود پایان دهند. چون در دین اسلام حفظ جان و سلامتی از یک طرف، و توجه به رضایت و قلوب مادران و پدران از طرفی دیگر -جز در توصیهٔ آنان به شرک- واجب می‌باشد.
لذا به عنوان برادر ایمانی جدّاً از آنان می‌خواهم به محض دریافت این درخواست، اعتصاب غذا را شکسته و برای نجات خود به خداوند قادر متعال پناه ببرند. و کفی بالله وکیلاً
والسلام علی من اتّبع الحقّ و الهدی
حسن امینی
مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر