۱۳۹۲ آذر ۱۳, چهارشنبه

تخريب يک ميليون هکتار از جنگل‌هاي زاگرس







 مدیر پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی با اعلام اینکه در چهار سال گذشته یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس تخریب شده است، اظهار داشت: کل مساحت جنگل‌های زاگرس ده میلیون هکتار است که در ظرف مدت کوتاهی ۱۰. ۱ از رویشگاه زاگرس از دست رفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، فرهنگ قصریانی مدیر کل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در سمینار ملی «رویکرد همسو سازی در حفظ تنوع زیستی و سازو کارهای استقرار آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه» که پیش از ظهر امروز با حضور مدیران ارشد سازمان‌های دولتی، ‌ معاونین سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران پروژه بین المللی، ‌نمایندگان سازمان‌های بین المللی و کار‌شناسان طرح زاگرس برگزار شد.
با اشاره به اینکه بحث زاگرس در کشور موضوع ملی است، گفت: به عقیده بسیاری از اندیشمندان و محققین، زاگرس منطقه‌ای است که به دلیل توپوگرافی و تنوع اقلیمی و گونه زایی در منطقه، تنوع گونه‌ای ویژه‌ای دارد.

مدیر کل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، استفاده از جنگل‌های بلوط در تهیه غذا و فرآورده‌های فرعی در زیر اشکوب جنگل‌های زاگرس اشاره کرد و افزود: در این منطقه کمپلکس پیچیده‌ای که با شیوه‌های زندگی روستایی و عشایری پیوند خورده است؛ مشاهده می‌شود که این موضوع اهمیت فوق العاده دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر