۱۳۹۲ دی ۱۷, سه‌شنبه

اعتصاب زندانیان اهل‌سنت قزل‌حصار وارد ۶۴مین روز خود شد

سه تن از ایشان به مراکز درمانی خارج زندان منتقل شدند





در پی وخامت وضعیت جسمی زندانیان اهل‌سنت اعتصاب کننده در زندان قزل‌حصار، ۳ تن از ایشان به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۶ دی ماه سه تن از این زندانیان اعتصاب کننده به‌نام‌های کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شدند.
این سه زندانی پس از ۶ ساعت به داخل بندهای خود برگشته و درحالی که قادر به حرف زدن نبودند پس از نیم ساعت مجددا از هوش رفتند.
سپس توسط برانکارد به بهداری زندان منتقل شده و از آنجا بصورت اورژانس به یکی از مراکز درمانی خارج از زندان منتقل گردیدند و تا لحظه تنظیم این خبر به بند خود بازنگشته‌اند.
گفتنی است در مدت این ۶۴ روز اعتصاب غذا، حامد احمدى ۲۰ کیلو و جهانگیر دهقانى ۱۷ کیلو و کمال ملایى ۱۵ کیلو و جمشید دهقانى ۳۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده‌اند.
این چهار زندانی عقیدتی اهل سنت از تاریخ ۱۳ آبان ماه سال جاری در اعتراض به حکم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زده و خواهان بررسی مجدد حکم اعدامشان در یک دادگاه علنی و عادل شده‌اند. یکی دیگر از خواستهای ایشان رعایت اصل تفکیک جرائم در موردشان بوده است.
فایل صوتی حامد احمدی




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر