۱۳۹۲ بهمن ۱۸, جمعه

نامه روشنگری زندانیان اهل سنت در پی اظهارات رییس قوه قضاییه





 زندانیان اهل‌سنت در طی نامه‌ای در پاسخ اظهارات رئیس قوه قضائیه می‌نویسند: «دروغ گفتن تا چه حدى؟؟!! در دادگاهى چند تن از جوانان اهل سنت پرونده یکی از دوستانمان گم شده بود و‌‌‌ همان جا قاضی مقیسه به آقاى داوری مسئول پرونده، کسی که در دادگاه حاضر می‌شود و قاضی فقط به او نگاه می‌کند و طبق نظر او حکم را صادر می‌کند، زنگ زده و‌‌‌ همان جا تلفنی اتهامی را به قاضی گفته و به خاطر‌‌‌ همان اتهام به این زندانى اهل سنت حکم اعدام دادند.»
متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:
صادق لاریجانی به تمام جوامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری و مردم شریف و روشنگر ایران
روز چهار شنبه ٩٢/١١/٩ رئیس قوه قضاییه ایران آملی لاریجانی در جلسه با هیئت عالی قضات مطالبی در دفاع از دستگاه قضایی در مقابل گزارش گزارشگر حقوق بشر احمد شهید بیان کرد که ایشان باکمال بیشرمی به مردم و ملت ایران و جهان کذب و دروغ تحویل داده و باصراحت اعلام می‌کند که قضات ایران کاملا مستقل از نهادهای امنیتی کشور هستند و احکام صادره از جانب قضات در مورد زندانیهاى سیاسى مخصوصا اهل سنت غرب کشور بر اساس تحقیقات صورت گرفته از جانب خودشان مى باشد و متکى بر گزارش بازجوهاى اطلاعات نیست.
ما زندانیان عقیدتى اهل سنت زندان رجایى شهر و اوین و قزل حصار با صراحت و بدون هیچ بیمى اعلام می‌کنیم که تمام احکام صادره در مورد زندانیان عقیدتى اهل سنت و همچنین سیاسیون مسلکهاى دیگر تا جایى که اطلاع داریم تنها بر اساس گزارشکار بازجویان اطلاعات اخذ شده که کاملا مغرضانه و تحت فشار و شکنجه هاى روحى و جسمى از زندانیان می‌باشد.
حتی قاضى مقیسه قاضى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران که پرونده تمام زندانیان عقیدتى اهل سنت در دست اوست چند بار در دادگاه اعلام کرده که من دخل و تصرفى در صدور این احکام ندارم و در تمام جلسات دادگاه هاى این زندان، مسئول اطلاعات که به عنوان کار‌شناس پرونده حضور پیدا می‌کند کاملا بر دادگاه تاثیر گذار است و بدون اینکه زندانى به چیزى اعتراف کند و با وجود دلایل عرضه کننده‌اش باز قاضی براساس حرف و گزارش بازجو و کار‌شناس اطلاعات حکم را صادر می‌کند و تنها دلیلش این است که تو متهم و سنى مخالف نظامى لذا تمام حرف‌هایت نزد من دروغ است و گزارش اطلاعات را قبول دارم و بعنوان جرم برایت ثبت می‌کنم! چه اقرار کنی یا انکار!
باز اعلام می‌کنیم برای ثابت شدن صدق این ادعا شما می‌توانید براى ما زندانیان عقیدتى اهل سنت دادگاهى علنى برگزار کنید تا مردم خود قضاوت کنند.
دروغ گفتن تا چه حدى؟؟!! در دادگاهى چند تن از جوانان اهل سنت پرونده یکی از دوستانمان گم شده بود و‌‌‌ همان جا قاضی مقیسه به آقاى داوری مسئول پرونده، کسی که در دادگاه حاضر می‌شود و قاضی فقط به او نگاه می‌کند و طبق نظر او حکم را صادر می‌کند، زنگ زده و‌‌‌ همان جا تلفنی اتهامی را به قاضی گفته و به خاطر‌‌‌ همان اتهام به این زندانى اهل سنت حکم اعدام دادند.
از سوى دیگر چند روز پیش بازجوهاى اطلاعات ماموستا و حافظان قرآن وداعیان اهل سنت غرب (زنداینان رجایى شهر و قزلحصار و اوین) را به اعمال فشار بر دیوان عالی بران تایید حکم اعدامشان در صورت عدم همکارى تهدید کردند.
از طرف نماینده زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر، قزلحصار و اوین
نام نزد خبرگزاری هرانا محفوظ است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر