۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

محمد توکلی، فعال صنفی به استان لرستان تبعید شد





 محمد توکلی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان کرمانشاه به خارج از استان صادر شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم تبعید محمد توکلی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان کرمانشاه به خارج از استان در فروردین ۹۲ به ایشان ابلاغ شده بود و با اعتراض وی به شعبه ۱ تجدید نظر هیات تخلفات وزارتخانه جهت بررسی و صدور رای فرستاده شد.
این هیات به ریاست حسن تهرانی حکم بدوی را تایید و محل جغرافیایی تبعید را استان لرستان و خارج از مرکز استان تعیین کرد.
این حکم قطعی طی نامه‌ای از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه آموزش و پرورش و با امضای مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارتخانه به سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه فرستاده شده است.
پیش‌تر مسئولین دلیل صدور این حکم را تحریک همکاران و دانش آموزان به عدم همکاری با مدیریت آموزش و پرورش کرمانشاه و تحریک به تعطیلی و انتشار پیامک و دعوت به تجمع در صورت پرداخت نشدن مطالبات فرهنگیان عنوان کرده بودند.
یک منبع مطلع ضمن ظالمانه خواندن این حکم ادعای مسئولین برای صدور آن را بی‌اساس عنوان کرده و گفت: «محمد توکلی از بهترین نیروهای صنفی عضو شورای هماهنگی است. او پس از انتخاب آقای حسن روحانی به عنوان رییس جمهور امیدوار بود که رای مورد نظر لغو شود. در ضمن ایشان در انتخابات اخیر قائم مقام ستاد آقای روحانی در کرمانشاه بود. پیش‌تر محمد توکلی دفاعیات خود را به دبیرخانه شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان کشور (تهران) فرستاده بود که به دایرهٔ حقوقی وزارتخانه جهت بررسی مجدد فرستاده شد. با پیگیری دبیرخانه معلوم شد که پرونده ایشان برای بررسی نهایی به هیات عالی نظارت فرستاده شده است.»
روز گذشته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به توکلی گفته است که مدارک خود را جهت تغییر محل جغرافیایی خدمتش به بروجرد، به آن مدیریت ارائه نماید و افزوده که اگر حکم در هیات عالی نظارت نقض شود بلافاصله به استان کرمانشاه باز می‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر