۱۳۹۲ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

یک نوجوان بزهکار در شهرستان جویبار اعدام شد





یک نوجوان بزهکار که در سن ۱۷ سالگی پسر عموی خود را به قتل رسانده بود با عدم رضایت پدر بزرگ خود اعدام شد.
به گزارش بلاغ نیوز، چهار سال پیش دو پسرعمو به نام رامین و مهراس رضایی بخاطر ابراز علاقه شدید پدربرزگ به یکی از آنها که منجر به بروز حسادت می شود باهم مشاجره لفظی می کنند، درگیری لفظی دقایقی بعد به درگیری فیزیکی می انجامد و مهراس ۱۷ ساله با چاقو رامین را به قتل می رساند.
این وب سایت خبری در ادامه خبر نوشت: یک روز قبل از اجرای حکم اعدام، امام جمعه جویبار، فرماندار و رضا یزدانی قهرمان کشتی جهان برای جلب رضایت پدربزرگ به خانه وی می روند اما پادرمیانی بزرگان شهر نمی تواند یخ انتقام را در دل این پدربزرگ بشکند و سحرگاه روز سه شنبه ۶ اسفند ماه تن به اعدام نوه ۲۱ ساله  خود می دهد.
ماده‌ی ۳۷ کنوانسیون حقوق کودک، مجازات اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال را منع کرده وایران نیز این کنوانسیون را به رسمیت شناخته است. به‌رغم این، سالانه چند مجرم نوجوان ایرانی به پای چوبه دار می‌روند.
بر اساس ماده ۹۰  قانون مجازات اسلامی که درباره جرائم موجب حد یا قصاص است، وضعیت سنی و رشد فکری و شعور و آگاهی نوجوانان در زمان ارتکاب جرم، مطرح شده و آمده که هرگاه افراد بالغِ کمتر از ۱۸ سال، ماهیت جرم انجام شده یا حرمت آن را درک نکنند یا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته باشد، حسب مورد با توجه به سن آنها به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این فصل محکوم می‌شوند که شدیدترین مجازات پیش‌بینی شده نیز نگهداری در کانون اصلاح و تربیت به مدت ۵ سال است.
بر اساس قانون فوق قاضی با تکیه بر علم خود عمل می کند و می تواند تشخیص دهد که آیا نوجوان مذکور به رشد و کمال رسیده است یا خیر و بر همین مبنا حکم اعدام را صادر میکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر