۱۳۹۲ اسفند ۱۸, یکشنبه

پایان تجمع دروایش و وعده مسئولین به انجام مطالبات





تجمع اعتراضی دراویش که در ساعت اولیه آن با تشنج و بازداشت همراه بود ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با وعده بازگشت دراویش تبعیدی به زندان اوین و درمان دروایش بیمار موقتا پایان یافت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین انتظامی مستقر در محل تجمع دروایش به خانواده های این زندانیان قول دادند صبح فردا ضمن بازگرداندن دو زندانی تبعیدی به زندان اوین، سه زندانی بیمار آقایان حمید رضا مرادی سروستانی،  مصطفی دانشجو و افشین کرم پور که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر می برند را به بیمارستان اعزام خواهند کرد.
خانواده دراویش متحصن با قبول این شرط که صبح فردا مطالباتشان اجرا می شود به تجمع خود موقتا پایان دادند و در صورت خلف وعده مجددا صبح فردا به تجمع خود ادامه خواهند داد.
تجمع خانواده های دروایش زندانی علی رغم بازداشت دهها تن از ایشان از ساعت ۱۱ امروز تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه ادامه داشت، مسئولین در خصوص وضعیت بازداشت شدگان امروز اعلام کردند که بازداشت شدگان ساعاتی دیگر آزاد خواهند شد.
شاهدان عینی می گویند نزدیک به ۳۰۰ تن از دروایش گنابادی در این تجمع بازداشت شدند، گفته می شود برخی از خانواده های زندانیان سیاسی از جمعه همسر عبدالفتاح سلطانی و نرگس محمدی در این تجمع حضور داشتند.
یکی از شاهدان عینی به گزارشگر هرانا گفت: “حال عمومی همسر خانم امیر اسلامی، وکیل پایه یک دادگستری در این تجمع به دلیل ازدهام جمعیت و شُک عصبی  رو به وخامت گرائید و به بیمارستان سینا منتقل شده است.”
طی تجمع مسالمت آمیزی که از صبح روز شنبه مقابل دادستانی تهران برگزار شد، نیروهای امنیتی و پلیس اقدام به محاصره محل مورد نظر کرده و ضمن استفاده از گاز فلفل حدود ۱۰۰ تن از دراویش را بازداشت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر