۱۳۹۲ اسفند ۱۸, یکشنبه

بازداشت حدود ۱۰۰ تن از دراویش در مقابل دادستانی تهران










استفاده نیروهای امنیتی از گاز فلفل و خشونت

تجمع دراویش در مقابل دادستانی تهران با خشونت نیروهای امنیتی روبرو شد و طی آن حدود ۱۰۰ تن از دراویش که خواهان رسیدگی پزشکی به وضعیت زندانیان بیمار شده بودند بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی تجمع مسالمت آمیزی که از صبح روز شنبه مقابل دادستانی تهران برگزار شد، نیروهای امنیتی و پلیس اقدام به محاصره محل مورد نظر کرده و ضمن استفاده از گاز فلفل حدود ۱۰۰ تن از دراویش را بازداشت کردند.
یکی از دراویش شرکت کننده در تجمع به گزارشگر هرانا گفت: «اینجا هم آقایان هستند و هم خانم‌ها. گاردی‌ها دور تا دور ما را محاصره کرده‌اند و چون اطراف دادستانی بازار است و بسیار شلوغ است و مردم در حال خرید عید هستند، ماشین‌های ون را دور ما گذاشته‌اند که کسی تجمع ما را متوجه نشود. دراویش الان در حال نماز خواندن هستند و گاردی‌ها ایشان را محاصره کرده‌اند.»
وی در ادامه گفت: «تا کنون پنج یا شش ون پر کرده‌اند و نزدیک ۱۰۰ نفری از شرکت کنندگان را با استفاده از گاز فلفل و ضرب و شتم بازداشت کرده‌اند. سردار ساجدی اول به ما قول داد که بازداشت شدگان امروز را آزاد خواهد کرد ولی بعدا حرف خود را پس گرفت.»
همچنین یک منبع دیگر به گزارشگر هرانا گفت: «مامورین درحال فیلم گرفتن از شرکت کنندگان بودند، ولی اگر کسی با مبایل خود صحبت کند یا سعی کند از برخوردهای خشن ایشان فیلم برداری کند، موبایلش را ضبط می‌کردند.»
این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت چند تن از دراویش بیمار و همچنین تبعید دو تن از دراویش زندانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج صورت گرفته است.
مجموعا ۱۰ تن از دراویش در زندان اوین، رجایی شهر کرج، عادل آباد شیراز و زندان مرکزی بندرعباس در اعتراض به عدم توجه به مسائل پزشکی و انتقال دو تن از ایشان به زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
تاکنون ۳۰۰۰ تن از دراویش گنابادی خارج از زندان از اعتصاب ایشان حمایت کرده و دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
غلامرضا خسروی سوادجانی و بهنام ابراهیم‌زاده دو تن از زندانیان سیاسی زندان اوین هستند که از اعتصاب دراویش حمایت کرده و دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
گفتنی است سایت مجذوبان نور از صبح روز جاری طی حملات سایبری از دسترس خارج شده است.
دراویش اعلام کرده‌اند تا رسیدن به خواسته‌هایشان به تجمع خود ادامه خواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر