۱۳۹۳ فروردین ۳, یکشنبه

ارژنگ داوودی همچنان در حبس انفرادی





ارژنگ داوودی زندانی سیاسی زندان مرکزی بندرعباس از چهار ماه پیش در یک اتاق بصورت انفرادی نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی روز ۲۷ آبان ماه از بند ویژه زندانیان سیاسی به سوئیت شماره ۵ این زندان منتقل و از آن موقع تاکنون بصورت انفرادی نگهداری می‌شود.
وی در سوئیت شماره ۵ در یک اتاق ۱۲ متری نگهداری می‌شود که این اتاق در کنار خود یک توالت و یک حمام دارد.
این زندانی سیاسی حتی هنگام هواخوری نیز به تنهایی برده می‌شود و حق تماس با هیچ یک از زندانیان دیگر را ندارد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «ارژنگ داوودی اکنون در زندان است، به زندان بندر عباس تبعید شده و در بازداشت انفرادی نگهداری می‌شود. این سختگیری‌های مسئولین برای وی تنها بدلیل این صورت گرفته که ارژنگ حاضر به نوشتن نامه به آقای خامنه‌ای و نوشتن عفو نمی‌شود.»
وی در ادامه گفت: «حتی زمانی که ارژنگ داوودی بیمار می‌شود حق رفتن به بهداری را ندارد و دکتر برای معاینه وی به اتاقش می‌آید. حدود یک ماه پیش وی بشدت بیمار شد و زمانی که پزشک برای معاینه وی آمد تشخیص داد که باید به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شود، ولی مسئولین زندان با این مسئله مخالفت کردند.»
گفتنی است، طی ۴ ماه گذشته یکی از پرسنل زندان از یگان حفاظت بصورت اختصاصی در ۲۴ ساعت شبانه روز مراقب ارژنگ داوودی است و حتی هنگام اعزام وی به دادگاه نیز از اتومبیل شخصی استفاده می‌شود.
ارژنگ داوودی در این مدت دوبار به دادگاه اعزام شده است، یکبار در تاریخ ۲۹ بهمن ماه به شعبه ۳ دادگاه انقلاب بندرعباس به ریاست قاضی دمساز منتقل شد تا در خصوص اتهام محاربه دادگاهی شود؛ اما بدلیل عدم حضور وکیل مدافع جلسه دادگاه تشکیل نشد.
بار دوم در تاریخ ۱۷ اسفند ماه داوودی را به شعبه ۲ دادگاه انقلاب بندرعباس منتقل کرده و در خصوص اتهام توهین به رهبری وی در طول مدت بازداشت اخیرش در بند ۲۰۹ مورد دادگاهی قرار گرفت.
این زندانی سیاسی سالخورده که در تمام طول محکومیت خود از حق مرخصی محروم بوده است از اوایل تیر ماه سال گذشته از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادیهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در این بند به زندان بندر عباس تبعید شده است.
گفتنی است، ارژنگ داوودی که محکومیت ۱۰ ساله اول خود را به پایان رسانده تاکنون با پرونده سازی‌های طی دوران محکومیت به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر