۱۳۹۳ فروردین ۲۵, دوشنبه

قدردانی چهار تن از فعالان حقوق بشر زندانی از مولوی عبدالحمید





پس از نزدیک به ۲ ماه از واقعه به گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی, روز یک شنبه ۱۷ فروردین ماه شاهد اخبار خوشحال کننده ای مبنی بر آزادی و بازگشت مرزبانان به کشور بودیم. اگر چه متاسفانه در این میان گروهبان جمشید دانایی فر جان خود را از دست داد, اما این واقعه در ورای خود درسهای بسیاری به همراه داشت که با توجه به آنها می توان آینده ای روشن متصور بود.
برای نخستین بار طی سالهای اخیر روند آزادی گروگانها به اثبات رساند که می توان برای حل مشکلات پیش رو به جای توسل به ابزارهای نظامی_ امنیتی از روشهای مسالمت آمیزی استفاده نمود که نه تنها دستاوردهای بسیاری با خود به همراه خواهد داشت بلکه با مدیریت آنها می توان به توسعه صلح و ثبات در کشور امیدوار بود. ورود موفقیت آمیز معتمدین محلی, ریش سفیدان و علمای اهل سنت در روند آزادسازی گروگانها, مهر تاییدی بر این مدعاست.
در این میان بهره مندی از جایگاه ویژه ی آقای مولوی عبدالحمید و تلاشهای بی وقفه ایشان در آزادی سربازان غیرقابل انکار است. بدینوسیله ضمن تقدیر از تلاشهای مسوولان ذیربط کشور از نگاه انسانی, رویکرد آگاهانه و بی طرفانه آقای مولوی عبدالحمید در آزادسازی مرزبانان که می تواند به عنوان الگویی در جهت وحدت و نزدیکی هر چه بیشتر هم وطنان شیعه و اهل تسنن در راستای رفع مشکلات منطقه باشد, تشکر و قدردانی می نماییم و امیدواریم مسوولان به پشتوانه این دستاوردها تمامی مساعی خود را در راستای توسعه ی پایدار در استان محروم سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم کشور به کار گیرند.
امضاء
عبدالفتاح سلطانی
محمد صدیق کبودوند
سید محمد سیف زاده
مهدی خدایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر