۱۳۹۳ اردیبهشت ۲, سه‌شنبه

محکومیت ۵ شهروند عرب اهوازی به حبس





۵ شهروند عرب اهوازی به نام های حبیب سیلاهوه، حبیب چایان، حسین چبیشاط، کریم چایان و صلاح الدین چبیشاط در دادگاه انقلاب به ۶ ماه زندان محکوم شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب اهواز برای هریک از شهروندان عرب بنام‌های حبیب سیلاهوه، حبیب چایان، حسین چبیشاط، کریم چایان، صلاح الدین چبیشاط شش ماه حبس صادر کرد.
این پنج نفر همراه علی چبیشاط، سلمان چایانی و سید خالد موسوی در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۹۰ در هجوم نیروهای اطلاعاتی به روستای «خلف کعب مسلم» از توابع شوش دستگیر شدند و چندین ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات بشدت شکنجه شدند.
علی چبیشاط، سید خالد موسوی و سلمان چایانی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز محاکمه شدند. سید خالد موسوی و علی چه بیشاط به اعدام و سلمان چایانی به ٢۵ سال حبس و تبعید در یزد محکوم شدند.
علی چبیشاط و سید خالد موسوی، از ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۲ توسط ماموران وزارت اطلاعات از زندان فجر دزفول به مکانی نامعلوم انتقال داده شده‌اند. خانواده‌های آن‌ها با مراجعه به دادگاه و ستاد خبری تاکنون خبر دقیقی از آن‌ها دریافت نکرده‌اند اما گفته می‌شود جهت یک سری بازجویی‌های تکمیلی آن‌ها را منتقل نمودند.
کریم دحیمی فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: «علی رغم شکنجه شدید پنج شهروند یاد شده در بازداشتگاه اطلاعات اما نیروهای اطلاعات نتوانستند اتهامی را بر علیه آن‌ها ثابت نمایند و این حکم ناعادلانه فقط برای اینکه آن‌ها از بستگان متهمین اصلی پرونده می‌باشند، صادر شد. متاشفانه نیروهای اطلاعات طبق عادت دیرینه خود از خانواده فعالان اهوازی برای اخذ اعترافات از آن‌ها استفاده می‌نماید.»
گفتنی است، صلاح الدین چبیشاط فرزند علی چبیشاط زندانی سیاسی عرب اهوازی است که به اعدام محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر