۱۳۹۳ اردیبهشت ۲, سه‌شنبه

بازداشت ۱۱ شهروند اهل‌سنت اهوازی





طی یک هفته گذشته ۱۱ فعال اهل‌سنت، از شهروندان عرب اهوازی بازداشت شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفته گذشته ۷ فعال مذهبی اهل‌سنت، از شهروندان عرب اهوازی بنام‌های ایوب احمدی، سعید خضری حمادی، احمد عفراوی، علی روانبخش، خلف زبیدی، عبدالرضا جلالی (معروف به عبدالوهاب) و ناصر جلالی بازداشت و روانه زندان شدند.
همچنین طی روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین ماه نیز نیروهای امنیتی به منازل سید جعفر موسوی، غازی هندالی، سید احمد نزاری و سید احمد نزاری مراجعه کرده و ایشان را نیز بازداشت کردند.
همچنین به منازل دو شهروند دیگر بنام‌های جمال حزباوی و حمید خنفری نیز مراجعه کرده و به علت اینکه این دو نفر در منازل خود حضور نداشتند، نیروهای امنیتی از خانواده‌ها تعهد گرفته که فرزندانشان خود را تسلیم مراجع قضایی کنند.
این ۱۳ نفر همگی از بازداشت شدگان ۲۷ دی ماه ۱۳۹۰ بودند و در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه شده و به استناد مواد ۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۳۹۱ حکم یک سال حبس تعزیری برایشان صادر شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر به تایید رسیده بود.
براساس حکم صادره از شعبه ٢ دادگاه انقلاب اهواز متهمین ضمن تغییر مذهب و گرایش به مذهب اهل تسنن با تشکیل اجتماعاتی در مناطق مختلف نظیر جلسات خانگی قرائت قرآن و برگزاری نمازهای جماعت و اعیاد مذهبی به سبک اهل سنت و همزمان با کشور عربستان سعودی، موجبات ایجاد شبهه در اعتقادات دینی و مذهبی شهروندان شیعه شده و نارضایتی مردم را سبب شده است. قاضی شعبه ٢ دادگاه انقلاب اهواز جزوات و سی دی‌ها، کتاب‌های مذهبی ضبط شده نزد افراد فوق را بعنوان آلات ارتکاب جرم ذکر کرده است.
لازم به یاداوریست، در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۰ تعداد ۱۵ نفر از دعوتگران و نوکیشان اهل‌سنت در استان خوزستان بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر