۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۹, جمعه

ممانعت مسئولین زندان از پرداخت هزینه درمان جهانگیر بادوزاده





مسئولین زندان مرکزی ارومیه (دریا) از پرداخت هزینه درمان جهانگیر بادوزاده طفره رفته و وی را از درمان پزشکی محروم کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جهانگیر بادوزاده زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه (دریا) که به حبس ابد محکوم شده برای انجام معالجات ضروری خود بصورت تحت الحفض به بیمارستانی در خارج زندان منتقل شد و این بیمارستان هزینه درمان وی را مبلغ یک میلیون تومان تعیین کرد.
بااین وجود زندان نیز حاضر به پرداخت این مبلغ به بیمارستان نشده و به این زندانی اعلام کرده است که یک میلیون به حساب بیمارستان واریز کند تا جهت عمل جراحی مجددا تحت الحفض به بیمارستان اعزام شود.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «طبق قوانین بین المللی و همچنین سازمان زندانهای جمهوری اسلامی ایران، زندان موظف به تامین بهداشت و درمان زندانیان بوده و نباید هیچ‌گونه وجهی از زندانی بابت درمان اخذ گردد. متاسفانه تمام بستگان و نزدیکان جهانگیر بادوزاده فوت کرده‌اند و وی هیچ کس را خارج از زندان ندارد که هزینه عمل جراحی‌اش را به حساب زندان یا بیمارستان واریز کند.»
جهانگیر بادوزاده از سال ۱۳۸۳ بدون مرخصی در زندان ارومیه محبوس می‌باشد. وی در حکم بدوی به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به حبس ابد محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر