۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی دوتن از زندانیان رجایی شهر





 امان الله مستقیم و محمد بنازاده امیرخیزی در شرایط جسمی وخیمی بسر می‌برند و با بی‌توجهی مسئولین زندان روبرو هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امان الله مستقیم شهروند بهایی و از همکاران موسسه علمی بهائیان، که هم‌اکنون در زندان رجایی شهرکرج بسر می‌برد در شرایط جسمی وخیمی بسر می‌برد.
وی که از سوی پزشکی قانونی عدم تحمل کیفر دریافت کرده غروب شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه از بیمارستان به سالن ۱۲ زندان مزبور بازگردانده شد و هم‌اکنون در شرایط خطرناکی قرار دارد.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «امان الله مستقیم که یک سال پیش عمل جراحی قلب باز انجام داده و در ماه جاری تحت اقذامات درمانی پزشکی هسته‌ای قرار گرفت در شرایط خطرناکی قرار دارد و باید به مرخصی درمانی طولانی مدت اعزام شود.»
این شهروند بهایی ساکن شیراز، جهت گذراندن دوران محکومیت ۵ سالهٔ خود از سوی مسئولان امنیتی احضار و بازداشت شده است.
محمد بنازاده امیرخیزی دیگر زندانی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج که در دی ماه سال ۹۲ دچار شکستگی دست شده بود نیاز مبرم به فیزیوتراپی دارد ولی برای زندان امکان انتقال مرتب وی به مراکز درمانی و بازگشت وی وجود ندارد و تنها راه اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی درمانی است. با این وجود زندان از دادن مرخصی درمانی به وی طفره می‌رود.
گفتنی است، هم اکنون محمود بادوام و کورش زیاری نیز به فیزیوتراپی نیاز دارند که نسبت به درمان ایشان نیز بی‌توجهی شده است.
محمد بنازاده از بازاریان شناخته شده است که از آذرماه سال ۸۸ از سوی وزارت اطلاعات در محل کار خود بازداشت شده است دستگاه قضایی مدعی است وی به یک گروه مخالف نظام کمک مالی کرده است و به همین دلیل به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر