۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

ضرب و شتم سید داوود رحیمی در بند ۲۴۰ زندان اوین










وی از ۴۱ روز پیش در اعتصاب غذا بسر می‌برد

سیدداوود رحیمی که بدلیل اعتصاب غذا به سلول ۵۲ بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل گردید، توسط نگهبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیدداوود رحیمی از زندانیان عادی بند ۸ زندان اوین از روز یک‌شنبه ۱۰ فروردین ماه بدلیل اعتراض نسبت به شرایط نگهداری خود و وضعیت قضاییش دست به اعتصاب غذا زد و روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از بند ۸ زندان اوین به بند ۹ موسوم به ۲۴۰ منتقل شد.
و‌ی یک روز پس از انتقال به بند ۲۴۰ یعنی یک‌شنبه شب ۱۴ اردیبهشت ماه بدلیل سردادن شعار توسط نگهبانان این بند مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.
این ضرب شتم باعث شد این زندانی از هوش برود و ابتدا به بهداری زندان و سپس به مراکز درمانی خارج زندان منتقل شد و سه‌شنبه عصر مجددا از بیمارستان به سلول خود در بند ۲۴۰ عودت شد.
این زندانی ۴۰ ساله که در سلول شماره ۵۲ نگهداری می‌شود هم‌اکنون در شرایط بسیار وخیمی بسر می‌برد و با بی‌توجهی مسئولین نسبت به وضعیت خود روبروست.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «برروی برگه انتقال وی به انفرادی که از سوی شورای انضباطی زندان صادر شده نوشته شده تا اطلاع ثانوی که این موضوع خود غیرقانونی است.»
این منبع در ادامه گفت: «دلیل ضرب و شتم شدید این زندانی سردادن شعار علیه رهبری بوده است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر