۱۳۹۳ خرداد ۳۱, شنبه

آزادی دکتر رحمان قهرمان پور از زندان





دکتر رحمان قهرمان پور, استاد دانشگاه, نویسنده و همکار سابق حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام, سرانجام پس از تحمل سه سال حبس آزاد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی در ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۰ در محل کار خود در مرکز یاد شده دستگیر و به مدت ۳۸۰ روز در بازداشتگاه ۲۰۹ نگهداری و بقیه حبس خود را در بند ۳۵۰ گذرانید. او در مدت سه سال حبس خود و بعد از تحمل ۳۳ ماه حبس و پس از روی کار آمدن دولت روحانی امکان برخورداری از حق مرخصی ۵ روزه را یافت.
اتهام وی, همکاری با دول متخاصم از طریق چاپ مقاله در مجلات خارجی و شرکت در کنفرانس های بین المللی ذکر شده است.
اتهامی که بنا به ادعای دکتر قهرمان پور تاکنون هیچ مدرک مستدلی دال بر انجام جرم قانونی از سوی وی ارایه نشده است.
دکتر قهرمانپور طی دوران حبس با ارسال نامه های شخصی به آقای روحانی جزییات پرونده و شکنجه های انجام شده به قصد گرفتن اقرار را توضیح داده بود. او در ضمن از بازجوهای خود به دلیل شکنجه جسمی و روحی و توهین و تحقیر شکایت کرده بود.
وی در حالی آزاد می شود که هنوز دو همکار دیگر وی, دکتر شاهین دادخواه و مهرداد سرجویی در بند ۳۵۰ در حبس هستند.
دکتر رحمان قهرمان پور در مدت دو سال حضور خود در بند ۳۵۰ جلسات گوناگون آموزشی در زمینه های: مسایل خاورمیانه, بهار عربی, سیاست خارجی ایران, انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و ایران, دموکراسی گفتگویی و روشنفکری دینی برگزار کرد. وی همچنین در این مدت به تالیف و ترجمه بیش از ۵ کتاب اقدام نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر