۱۳۹۳ خرداد ۳۱, شنبه

اعتصاب کارکنان ایران ایر در فرودگاه مهرآباد





در شرایطی که شرکت های هواپیمایی ایران طی ماه های اخیر برای افزایش نرخ بلیط هواپیما بحث های فراوانی را داشته اند و شاید همین موضوع به پر حاشیه ترین خبر این شرکت ها تبدیل شده بود طی هفته گذشته علیرضا جهانگیریان رئیس شرکت هواپیمایی ایران اعلام کرده است نرخ های متنوع حمل و نقل هوایی از هفته جاری به اجرا گذاشته می‌شود و متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما براساس بند “ب” ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و با تایید اجرایی شدن آن توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.
به گزارش انتخاب، معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است سازمان هواپیمایی کشوری نیز در راستای نظارت بر حسن اجرای طرح دستورالعملی را تهیه و جهت اجرا به شرکت هواپیمایی ابلاغ کرده است. در همین راستا شرکت‌های هواپیمایی، ضمن اعلام نرخ‌های متنوع به سازمان هواپیمایی کشوری که در برخی مسیرها پائین‌تر از نرخ‌های فعلی و تا درصدی بالاتر از آن تعیین شده است به کار فروش خود ادامه می‌دهند.
اما به نظر می رسد موضوع تعیین قیمت بلیط هواپیما تنها مشکل شرکت های هواپیمایی نیست و این شرکت ها با مسائل حاشیه ای دیگری نیز رو به رو هستند و بر همین اساس پرواز شماره ۱۵۲۶ ساعت ۲۲ تهران به مقصد ایران ایر جده نیز نشان دهنده همین حاشیه ها بوده است.
این پرواز که قرار بود ساعت ۲۲ تهران را به مقصد جده ترک کند به دلیل اعتصاب کارکنان ایران ایر در موعد مقرر انجام نگرفته که موجب سرگردانی مسافران خود شد و آنچنان که مسافران این پرواز اعلام کرده اند کارکنان شرکت هواپیمایی قشم ایر مسئولیت این پرواز را بر عهده گرفته اند و این پرواز با هواپیمای ایران ایر و با کارکنان شرکت قشم ایر صورت گرفته است.
یکی از مسافران این پرواز گفته است ۴۵۰ مسافر این پرواز از ساعت ۶ عصر در فرودگاه حاضر شده اند و پس از دو بار بازرسی و تاخیر فراوان در پرواز مسئولان پاسخگوی مشکلات ایجاد شده نیستند اما کارکنان فرودگاه اعلام کرده اند که کارکنان و همچنین خلبان های ایران ایر اعتصاب کرده اند و به همین دلیل پرواز صورت نمی گیرد.
وی همچنین گفته است البته خودروهای حمل و نقل وسائل مسافران به سمت هواپیما نیز در گوشه ای از فرودگاه تجمع کرده اند که این موضوع نشاندهنده صحت این خبر است و بنا بر گفته یکی از مسئولان قرار است این پرواز با کارکنان قشم ایر انجام شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر