۱۳۹۳ تیر ۲, دوشنبه

وضعیت نامساعد یک زندانی سیاسی در زندان کارون





جابر صخراوی در زندان کارون در وضعیت نگران کننده‌ جسمی بسر میبرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جابر صخراوی جوان ٣٠ ساله و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از اهالی کوی علوی (حی الثوره) شهر اهواز که چهارشنبه ۶ فروردین ماه سال‌جاری بدلیل تغییر مذهب از تشیع به تسنن و فعالیتهای مذهبی بازداشت شده بود، روز ۲۷ خرداد ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان کارون اهواز انتقال داده شد.
کریم دحیمی فعال حقوق بشر در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “جابر صخراوی در اثر شکنجه شدید پاهایش فلج شده و بینایی‌اش به شدت کاهش یافته بطوری که فاصله یک متری خود را نمی تواند ببیند.”
وی در ادامه بیان داشت: “جابر صخراوی از تومور مغزی رنج می برد و نیازمند درمان فوری در بیمارستان است. همچنین وی سه سال پیش سکته قلبی خفیف داشته است.”
پسر عموی جابر، شکرالله صخراوی که پیشتر در روز ۲۱ فروردین ماه سال جاری بازداشت شده بود، روز ۱۷ خرداد ماه از بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون انتقال داده شده است.
دحیمی در خصوص شکرالله گفت: “وضعیت روحی و روانی شکرالله صخراوی در اثر شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات، وخیم گزارش شده است.”
شکرالله صخراوی معروف به شاکر ۴۵ ساله، جوان اهل سنت شهر اهواز، متأهل و دارای دو فرزند است که به دلیل فعالیتهای مذهبی‌اش روز ۲۱ فروردین ماه سال جاری توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت شده و حدود دو ماه در بازداشتگاه اطلاعات بسر برده است.
خانواده صخراوی از سازمانهای مدافع حقوق بشر درخواست کمک و یاری جهت اعزام و بستری شدن جابر صخراوی در بیمارستان شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر