۱۳۹۳ مرداد ۱, چهارشنبه

ارژنگ داوودی بصورت غیر قانونی به اعدام محکوم شد





وکیل ارژنگ داوودی طی ماه گذشته با خبر شد که شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج با استفاده از قانون مجازات اسلامی قدیم، برای موکلش حکم اعدام صادر کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ماه گذشته وحید مشکانی فراهانی وکیل مدافع ارژنگ داوودی از طریق ابلاغیه مطلع شده که شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرج به ریاست قاضی آصف الحسینی طبق قانون مجازات اسلامی قدیم و با استفاده از ماده ۱۸۶ این قانون موکلش را به اعدام محکوم کرده است.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «این حکم در حالی صورت می‌گیرد که از بیش از یک‌سال پیش قانون مجازات اسلامی قدیم از درجه اعتبار ساقط گردیده و در قانون مجازات اسلامی جدید چنین ماده قانونی‌ای وجود ندارد و حداکثر اتهام (هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف مجاهدین در زندان) که به ارژنگ داوودی وارد شده ۱۵ سال می‌تواند باشد.»
شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج طی حکمی به شماره ۱۴۴/۱/۹۱۰۱۸۶ حکم اعدام را صادر کرده و این حکم تا این لحظه به ارژنگ داوودی ابلاغ نشده. با این وجود وکیل مدافع وی نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و این حکم باید در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گیرد.
طی دو سال گذشته ارژنگ داوودی یک حکم ۲ سال زندان و یک حکم ۱۰سال زندان هردو از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران درحالی دریافت کرد که مشغول سپری کردن محکومیت ۱۰ سال اولیه خود بوده است. این دو حکم و همچنین حکم اعدامی که برای این زندانی سیاسی سالخورده صادر شده، همگی به دلیل فعالیت‌های سیاسی وی از داخل زندان بوده است.
ارژنگ داوودی هم اکنون در زندان مرکزی بندرعباس نگهداری می‌شود، اما مسئولین زندان به وی اطلاع داده‌اند که بزودی به زندانی در استان تهران منتقل خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر