۱۳۹۳ مرداد ۱, چهارشنبه

پایان اعتصاب غذای چهار زندانی اعدامی در پی بازگشت به رجایی شهر





حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی که روز گذشته به زندان رجایی شهر منتقل شدند پس از ۳۹ روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی روز گذشته از سلول انفرادی در قرنطینه زندان قزل‌حصار کرج به قرنطینه زندان رجایی شهر منتقل شدند.
طبق آخرین اخبار این چهار زندانی اهل‌سنت ساعاتی پیش به سالن قبلی خود، یعنی سالن ۱۰ وارد و پس از ۳۹ روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از نیمه شب جمعه ۲۳ خرداد ماه پس از آنکه فهمیدند قرار است جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزل‌حصار منتقل شوند دست به اعتصاب غذا زدند.
با واکنش جامعه مدنی و فعالین حقوق بشر اجرای حکم اعدام این چهار زندانی اهل‌سنت به تعویق افتاد و دوتن از وکلای حقوق بشری اجازه پیدا کردند تا امضاء این چهار زندانی را برای وکالت نامه‌ اخذ کنند.
طبق آخرین گزارشات این دو وکیل هنوز اجازه مطالعه کل پرونده را پیدا نکرده‌اند، اما یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «پرونده این چهار زندانی اهل‌سنت جهت اعاده دادرسی به شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور ارجاع داده شده و قرار است مجددا مورد بررسی قرار گیرد.»
گفتنی ست که آقایان حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» در طی دادگاهی بدون حق داشتن وکیل تعیینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
این افراد اتهام انتصابی را در تمام طول دادرسی تکذیب کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر