۱۳۹۳ تیر ۱۳, جمعه

بیماری محمد ابراهیمی و عدم رسیدگی پزشکی





سیدمحمد ابراهیمی زندانی سیاسی زندان اوین از چند ماه پیش به خونریزی بینی دچار شده و بهداری اقدامی برای درمان وی نکرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ملاقاتی که پس از یک‌سال با خانواده‌اش داشته گفته است که، از چندین ماه پیش به خونریزی بینی مبتلا شده و بهداری زندان هیچ اقدامی برای درمان وی نکرده است.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «یکبار برای او اعزام به بیمارستان و ویزیت پزشک متخصص نوشته‌اند که با آن موافقت نشده و یا به آن اهمیتی داده نشده است.»
این منبع در ادامه بیان داشت: «وضعیت پرونده محمد ابراهیمی نا‌مشخص است و از شرایط و وی از تاریخ آزادی‌اش بی‌اطلاع است. با توجه به نامه نگاری با دادسرای شهر ری تا کنون وضعیت ایشان مشخص نشده است. وی همچنین از دیدن تنها فرزندش حسین ابراهیمی محروم است و ملاقات حضوری مشروط به پوشیدن لباس زندانیان عادی است. که سید محمد ازملاقات حضوری بخاطر پوشیدن لباس زندانیان عادی انصراف داد.»
تارنمای جرس پیش از این گزارش داده بود، محمد ابراهیمی فعال مدنی و از فعالان کمیته مادران عزادار جنبش سبز، پس از بازداشت در سال ۸۹ و نگهداری در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین دچارحمله عصبی و همچنین بیماری ریوی شد. او پس از مدت‌ها رایزنی تحت مراقبت مسئولان زندان برای معالجه ناراحتی ریوی به بیمارستان منتقل شد که پزشکان متخصص تاکید کردند که وی باید هر روز از دستگاه اکسیژن استفاده کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر