۱۳۹۳ تیر ۲۵, چهارشنبه

مخالفت مسئولان با آموزش حریم شخصی بدن به کودکان





آشکار شدن موارد گسترده کودک آزاری در مهدهای کودک و نیز مدارس کشور، سبب بروز نگرانی‌های بسیاری در کشور شده است. با اینحال مشاور وزیر آموزش و پروزش در امور زنان و خانواده، در مورد آموزش به کودکان برای محافظت از خود در برابر کودک آزاری معتقد است: علنی کردن جرم، فساد و فحشا باعث از بین رفتن قبح آن‌ها شده و مشکلی را حل نمی‌کند اما این مساله مغایر با افزایش آگاهی نیست.
به گزارش ایلنا، مهناز احمدی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به اینکه «آیا برنامه‌ای برای بررسی سلامت روان پرسنل مدارس در این وزارتخانه وجود دارد یا خیر؟» گفت: پرسنل آموزش و پرورش در هنگام استخدام مراحل سنجش مسائل اخلاقی و روانی را طی می‌کنند، بنابراین بهتر است که برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات، در دوره‌های ضمن خدمت پرسنل آموزش پرورش، به آموزش مباحث روان‌شناسی و اجتماعی پرداخته شود.
وی در مورد آموزش به کودکان برای محافظت از خود در برابر کودک آزاری افزود: علنی کردن جرم، فساد و فحشا باعث از بین رفتن قبح آن‌ها شده و مشکلی را حل نمی‌کند اما این مساله مغایر با افزایش آگاهی نیست. بنابراین خوب است که جلساتی برای آگاهی والدین و معلمان برگزار شود اما به نظر من این مساله که اطلاعاتی از این دست را در اختیار کودکان قرار دهیم اقدام مناسبی نیست و ممکن است تبعات ناگواری را به همراه داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر