۱۳۹۳ تیر ۱۹, پنجشنبه

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت یک زندانی سیاسی





علی سلان‌پور زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که از ناراحتی مهره‌های گردن و ستون فقرات رنج می‌برد با عدم رسیدگی پزشکی از سوی مسئولان روبروست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی سلان‌پور که در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۳۸۹ بازداشت و در دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان محکوم شد هم اکنون در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «علی سلان‌پور صدماتی از ناحیه کمر و گردن داشته که باعث بروز دردهای شدید می‌شود و بهداری زندان تنها به تجویز داروهای مسکن اکتفا کرده و اقدامی برای درمان وی صورت نمی‌دهد.»
وی در ادامه بیان داشت: «این آسیب‌ها بر اثر استفاده از شوکر الکتریکی در هنگام بازداشت پدید آمده و مسئولین زندان باوجود درخواستهای مکرر زندانی و همچنین مراجعه خانواده تاکنون از انجام معاینات پزشکی در مراکز تخصصی سرباز زده‌اند.»
وی در پایان خاطر نشان کرد: «علی سلان‌پور اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل وخامت وضع جسمی به بیمارستان شهدای تجریش اعزام شد ولی با وجود تاکید پزشک متخصص مغز و اعصاب مبنی بر بستری شدن، بدون درمان لازم به زندان اوین عودت شد.»
گفتنی است، علی سلان‌پور در تاریخ ۱۱ خرداد ماه سال جاری به همراه ۶ زندانی سیاسی دیگر از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. این تبعید گروهی در واکنش به وقایع ۲۸ فروردین ماه در بند ۳۵۰ که به پنج‌شنبه سیاه معروف شد صورت گرفت.
از اتهامات دقیق و دلیل محکومیت علی سلان‌پور اطلاع دقیقی در دست نیست، ولی یکی از نزدیکان وی اتهام وی را» اقدام علیه امنیت کشور از طریق هواداری از سازمان مجاهدین «عنوان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر