۱۳۹۳ مرداد ۱۴, سه‌شنبه

محرومیت امید بهروزی از ملاقات و درمان





 امید بهروزی از وکلای زندانی دراویش که به تازگی از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۷ زندانیان عادی منتقل شده است، به دلیل اجبار مسئولین زندان مبنی بر استفاده از لباس فرم زندان، از حضور در سالن ملاقات خودداری کرد.
به گزارش مجذوبان نور، امید بهروزی که به تازگی به بند زندانیان عمومی منتقل شده است، صبح روز یکشنبه، به علت اجبار مسئولین زندان اوین بر پوشیدن لباس فرم زندانیان در هنگام ملاقات، این اقدام را خلاف قوانین و آیین نامه‌های زندان دانست، و از حضور در سالن ملاقات امتناع کرد.
این وکیل دادگستری که پروانه وکالت وی در جریان دفاع از دراویش باطل شد، با حکم قاضی صلواتی به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
این درویش زندانی و وکیل دادگستری نزدیک به دو سال است که به دلیل پیش شرط استفاده از دسبند و لباس زندان برای اعزام به مراکز درمانی از رسیدگی پزشکی محروم است. به طوری که مجذوبان نور با انتشار گزارشی از وضعیت جسمی این درویش از شدت یافتن بیماری‌های متعدد وی که از محرومیت دوساله از درمان ناشی شده است، خبر داد.
بهروزی نزدیک به دو سال است که با وجود بیماری‌های متعدد از جمله درد گردن، آرتروز و کاهش شدید شنوایی گوش چپ، از اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم بوده است. این اقدام سبب تشدید درد و بیماری این وکیل دادگستری شده است.
روز شنبه خدابخشی، معاون دادستان تهران، در پاسخ به پیگیری خانواده این زندانی جهت درمان به آن‌ها گفت: «تازمانی که لباس زندان نپوشند، درخواست‌های درمانی شما فقط بایگانی خواهد شد»
فشار بر دراویش منتقل شده به بندهای زندانیان عادی به همین جا ختم نمی‌شود به طوری که آن‌ها حتی از صحبت و احوالپرسی با سایر زندانی‌های سیاسی و دراویش محبوس در‌‌‌ همان بند نیز منع می‌شوند و تمام کارهای روزانه و تماس‌ها و ارتباطات آن‌ها به شدت از طریق زندانی‌های گماشته شده کنترل می‌شود.
گفتنی است بر اساس آیین نامه شورای طبقه بندی زندان استفاده از لباس زندان برای زندانیان سیاسی عقیدتی مجاز نیست، اما استفاده از لباس زندان و دست‌بند توسط دستور قاضی صلواتی برای دراویش زندانی الزامی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر