۱۳۹۳ مرداد ۱۱, شنبه

برگزاری دومین جلسه دادگاه مهدی هاشمی





دومین جلسه دادگاه مهدی هاشمی به ریاست قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، امروز شنبه در دو نوبت صبح و عصر و بصورت غیر علنی برگزار شد.
به گزارش فارس، یاسر و فائزه هاشمی تا پیش از ورود مهدی هاشمی به دادگاه او را همراهی کرده‌اند و دو تن از وکلای مهدی هاشمی با او وارد دادگاه شده‌اند.
گفتنی است مهدی هاشمی، فرزند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که پس از برگزاری انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری در ۲۲خرداد ماه سال ۸۸از ایران خارج شد. پس از خروج او از کشور اتهام‌های مالی و امنیتی گسترده‌ای متوجه او شد، اما دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که او را برای مأموریت به لندن فرستاده است.  مدتی بعد از قول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقل شد که از فرزندش خواسته است تا تحصیل در دوره دکترا را آغاز کند و بازگشتش را به تأخیر بیندازد.
مهدی هاشمی سرانجام در تاریخ دوم مهر ماه سال ۹۱ به ایران بازگشت. او پس از بازگشت در فرودگاه توسط نماینده دادستانی تفهیم اتهام شد و تعهد داد تا ۲۴ ساعت بعد خود را به دادستانی معرفی کند. او یک روز بعد در دادسرای امنیت توسط بازپرس پرونده تفهیم اتهام شد و با صدور قرار بازداشت موقت، به زندان رفت. مهدی هاشمی پس از حدود سه ماه بازداشت موقت، در ۲۷ آذر ۹۱ با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شد.
بیستم دی ماه ۹۱، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای او خبر داد و گفت که این کیفرخواست مشتمل بر ۱۲۵ صفحه با ۱۲ عنوان اتهامی است.
نخستین جلسه دادگاه مهدی هاشمی پانزدهم اردیبهشت سال ۹۲ در شعبه یک دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سراج برگزار شد که به علت نقص فنی، پرونده برای رفع نقص به دادسرا ارجاع شد و اکنون بعد از رفع نقص برای برگزاری جلسه محاکمه، دوباره پرونده به دادگاه ارجاع شده است. همچنین از آنجایی که قاضی سراج پیش از این به ریاست سازمان بازرسی کل کشور انتخاب شده و با توجه به این که گزارش دهنده پرونده سازمان بازرسی بود، رسیدگی به این پرونده به شعبه دیگری ارجاع داده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر