۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

هفته نامه ندای گروس سنندج توقیف شد








 هفته نامه ندای گروس در سنندج به علت درج مقاله‌ای از احسان هوشمند، فعال ملی – مذهبی، توسط وزارت ارشاد توقیف شد.
بنا به گزارش تارنمای ملی – مذهبی، به دستور رئیس اداره ارشاد اسلامی کردستان هفته نامه ندای گروس در سنندج توقیف شد. بعد از انتشار مقاله‌ای در ندای گروس مدیر ارشاد کردستان این روزنامه را متهم کرد که با انتشار مطالبی از فردی ضدانقلاب، ابن نشریه در راستای سیاست‌های ضد انقلاب حرکت کرده و دیگر صلاحیت ادامه انتشار را ندارد.
هر چند بنا بر قانون مطبوعات تنها نهادهای قضایی و هیات‌های نظارت بر مطبوعات می‌توانند حکم تعطیلی نشریه‌ای را صادر کنند اما در استان کردستان مدیر ارشاد این حق را برای خود قائل است که خود راسا مطبوعات را تعطیل کند. گفته می‌شود انتشار مقاله زخم‌هایی بر پیکر مناطق کردنشین غرب از احسان هوشمند دلیل این تصمیم اداره ارشاد کردستان بوده است.
شایان ذکر است احسان هوشمند پژوهشگر مطالعات قومی با گرایش ملی – مذهبی است که پس از حوادث انتخابات دوبار بازداشت شده و اخیرا پس از مدتی از آزادی‌اش از زندان در جلسه دادگاه حاضر و محاکمه شد.
احسان هوشمند به اتهام تبلیغ علیه نظام و نیز داشتن ارتباط با گروه‌های دمکرات، کومله و پژاک و تلاش برای متصل کردن این احزاب به جنبش سبز و تلاش برای فراری دادن گروهی از محکومان دادگاه‌ها به خارج از کشور محاکمه شده است.
گفته می‌شود احسان هوشمند در دوران بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته به نحوی که شنوایی‌اش دچار آسیب شده است. وی همچنان تحت فشار مستمر نیروهای امنیتی قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر