۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

ممانعت از عودت اعاده دادرسی نصور نقی پور روزنامه نگار دربند








مسئولین زندان اوین از عودت برگه اعاده دادرسی به نصور نقی پور، روزنامه نگار و فعال سایبری ممانعت به عمل می آورند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان اوین با گذشت بیش از چهارماه از درخواست وی برای دریافت برگه اعاده دادرسی از تحویل برگه به وی جلوگیری می کنند.
پیگیری های وی و خانواده اش علی رغم گذشت چهارماه به نتیجه ای نرسیده است.
هم چنین بر اساس گزارش دیگری درخواست مرخصی این روزنامه نگار نیز با مخالفت دادستانی روبرو شده است، این روزنامه نگار پس از تائید محکومیتش از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران از ۲۰ تیر ماه سالجاری برای اجرای حکم به دادسرای مستقر در زندان اوین احضار و در آنجا بازداشت و روانه بند ۳۵۰ زندان اوین شد.
نصور نقی‌پور که هیچگونه عضویتی در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نداشته است صرفا به دلیل طراحی وب سایت هرانا در یازدهم اسفند ماه سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و روانه بند ۲ – الف شد.
نامبرده از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباسی به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و تبلیغ علیه نظام به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد، و این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر استان نیز تائید شده است.
نصور نقی‌پور ۲۹ ساله و دانشجوی رشته‌ی فناوری اطلاعات و پژوهشگر آزاد فلسفه و اندیشه سیاسی است که مدیریت یک سایت آرشیو مقاله فارسی در زمینه‌های علوم انسانی را بر عهده داشته است.
او از چهره‌های قدیمی وب فارسی است و تا کنون کمک شایانی در جهت گسترش محتوای مفید در حوزه سایبر و بسط وبلاگنویسی انجام داده است وی هم چنین سال گذشته بدلیل فعالیت‌هایش از محل کار خود اخراج شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر