۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

نسرین ستوده به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شد









 در حالی که نسرین ستوده در اعتصاب غذا بسر می‌برد، ماموران او را به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل کرده‌اند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، این در حالی است که هفته گذشته، نسرین ستوده وکیل زندانی از سوی شورای انضباطی زندان اوین به مدت سه هفته ممنوع الملاقات شده است.
پیش‌تر نیز گزارش شده بود که این فعال حقوق بشر در بند که از دو هفتهٔ پیش دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است، در پی وخامت حالش به بهداری این زندان منتقل شده است.
تشدید برخورد‌ها با این وکیل در بند در حالی است که از جمله دلایل اعتصاب غذای او ناشی از تبعیض‌های غیرقانونی با وی در ملاقات با فرزندانش است.
نسرین ستوده از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم "اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر" به تحمل ۶ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی‌حجابی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
رضا خندان همسر وی در صفحه شخصی خود نوشته است: به دنبال حمله به بند زنان سیاسی که منجر به اعتصاب غذای گروهی از خانم‌ها شده است، در‌‌ همان روز چهارشنبه گروهی نسرین را به طور غیر قانونی از زندان اوین گرفته و بنا به گفتهٔ مسول سالن ملاقات به سلول‌های فوق امنیتی بند ۲۰۹ اطلاعات برده‌اند.
اینکه چرا شخصی را که در حال سپری کردن حکم حبس‌اش است بدون دلیل و روال قانونی از اختیار مسولین زندان خارج کرده‌اند سوالی است که نه تنها ما، بلکه مسولین سالن ملاقات هم در حیرت مانده‌اند. به او اجازه نداده‌اند وسیله و لباس و حتی عینک خودش را هم بردارد.
ما دیگر هیچگونه دسترسی به او نداریم و در واقع اصلا مطمئن نیستیم الان او کجاست و در چه حالی است. با وجود سپری شدن ۱۹ روز از اعتصاب غذا.
دسترسی به او برای تشویق کردن‌اش به پایان دادن به اعتصاب غذا هم غیر ممکن شده است و تا هفته‌ها ممکن است بچه‌ها او را از پشت شیشه هم نتوانند ببینند.
از سوی دیگر دکتر محمد ملکی در نامه‌ای از نسرین ستوده درخواست کرده است که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
در این نامه آمده است: ضمن ستایش از شجاعت و مقاومتتان به خاطر ایستادگی در برابر ستمی که بر شما و خانواده محترمتان رفته، از شما پدرانه درخواست می‌کنم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید. ما هنوز زخم از دست دادن عزیزمان هدی صابر در زندان را بر بدن داریم. برای ما روشن شده که استبدادیان وجود مبارزان راه آزادی را برنمی تابند. استدعای بنده را بپذیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر