۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

مهرداد سرجویی برای اجرای حکم ۳ سال حبس به زندان اوین رفت








 مهرداد سرجوئی خبرنگار پارلمانی روزنامه‌های ایران نیوز و تهران تایمز جهت اجرای حکم ۳ سال حبس خود به بند ۳۵۰ زندان اوین رفت.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، مهرداد سرجوئی در دیماه سال ۱۳۹۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود و در فروردین ۱۳۹۱ با قرار وثیقه توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر پس از ۱۰ ماه بازداشت آزاد شد.
با ابن حال دادگاه تجدید نظر در مردادماه سال جاری ضمن تایید حکم دادگاه بدوی و رد لایحه اعتراضی وکیل، حبس وی را به ۳ سال تعزیری و ۷ سال تعلیقی تغییر داد و در ۸ آذر ماه ۹۱ به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار و به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شد.
اتهامی که به سرجوئی نسبت داده شد ابتدا جاسوسی بود و سپس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به همکاری با دول متخاصم از طریق انتشارتحلیل، مقاله، مصاحبه و خبر به نفع کشورهای معاند تغییر یافت.
ابن زندانی سیاسی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۵ در روزنامه‌های انگلیسی زبان تهران تایمز و ایران نیوز بعنوان خبرنگار و دبیر سرویس سیاسی و پارلمانی فعالیت داشته است. وی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ در مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسوول امور روابط عمومی بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر