۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

گزارشی از پرونده قضایی عباس بادفر از اعضای سابق مجاهدین خلق


خبرگزاری هرانا - عباس بادفر، یکی از اعضای جدا شده سازمان مجاهدین خلق با وجودی که تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان قرار داشت از سوی دولت عراق به ایران استرداد شد و در دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عباس بادفر فرزند عبدالکریم ۲۹ ساله زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در اواخر پاییز سال ۱۳۸۷ از قرارگاه موسوم به اشرف واقع در عراق که محل اقامت اعضای سازمان مجاهدین بوده است خارج شد و خود را تحویل نیروهای آمریکایی داد.
در نهایت نیروهای امنیت ملی عراق پس از مصاحبه وی با کمیساریای عالی پناهندگان و علی رغم اینکه تحت حمایت آن سازمان قرار داشت وی را در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ به ایران مسترد کردند.
به محض ورود به ایران عباس بادفر بازداشت و به بند ۲-الف در زندان اوین منتقل می‌شود. در این بند وی مدت ۳ ماه را در سلول انفرادی سپری می‌کند و مامورین از وی می‌خواهند تا بر علیه موضع پیشین خود و سازمان مطبوعش مصاحبه تلویزیونی انجام دهد.
پس از اینکه عباس بادفر حاضر به انجام مصاحبه و همکاری با اطلاعات سپاه نمی‌شود، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه محاکمه و به ۱۰ سال حبس تعزیری به همراه تبعید به یکی از زندانهای کرج محکوم می‌شود و این حکم در شعبه ۳۶ تجدید نظر به تایید می‌رسد.
این شهروند بلوچ در حالی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است که پیش‌تر مقامات امنیتی و مسئولین قضایی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کردند: "اگر اعضای جدا شده این سازمان به دامان نظام جمهوری اسلامی ایران بازگردند برنامه‌ای برای پذیرش آن‌ها وجود دارد و عطوفت اسلامی شامل حال آن‌ها می‌شود."
عباس بادفر که اکنون نزدیک به ۴ سال را در زندان سپری کرده است، بدلیل اینکه خانواده‌اش در شهر ایرانشهر واقع در سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند، عملا از ملاقات با بستگانش نیز محروم است.
گفتنی است، وی در بهار و تابستان سال ۹۰ نیز به مدت ۵ ماه به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌شود و تحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر