۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

بازداشت بیش از ۱۰۰ تن از هواداران سید صادق شیرازی در شهرهای مختلف








بیش از ۱۰۰ تن از هواداران سید صادق شیرزای، یکی از مراجع تقلید شیعه در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در دو هفته اخیر و پس از سخنرانی سید صادق شیرازی در عزاداری عاشورای امسال، بیت این مرجع تقلید ایرانی عراقی تبار در قم به شدت تحت فشار نیروهای امنیتی قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ تن از مقلدان و پیروان و مسئولان شبکه‌های تلویزیونی وابسته به بیت وی بازداشت گردیده‌اند.
در روزهای اخیر شیخ جعفر غفوری نماینده صادق شیرازی در مشهد به همراه فرزند ۷ ساله‌اش بازداشت گردیده است. همچنین فردی به نام عاصی که نماینده ایشان در یزد بوده به همراه ۷۰ تن دیگر دستگیر و به اداره اطلاعات یزد منتقل شده‌اند.
علاوه بر آن در تبریز نیز فردی به نام فدایی که نماینده موسسه رسول اکرم (موسسه تنظیم و نشر آثار این مرج تقلید) بوده است بازداشت شده است.
همچنین در قم حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محمدی مدیر شبکه تلویزیونی امام حسین بازداشت گردیده و پس از آنکه به قید وثیقه آزاد شده، دوباره به دادسرای ویژه روحانیت اصفهان احضار گردیده است.
این در حالی است که در طی محرم امسال نیروهای امنیتی پس از مسدود نمودن تمامی حسابهای بانکی شبکه امام حسین، و پس از حمله به مجالس عزاداری بیت شیرازی در تهران و اصفهان، روز پنجشنبه هفته گذشته این نیرو‌ها با حمله به موسسه رسول اکرم در قم اقدام به بازداشت گسترده طلاب وابسته به بیت شیرازی نموده‌اند.
در این حمله همچنین ضمن شکستن شیشه‌های این موسسه، تمامی تابلو‌ها و کتیبه‌ها نیز شکسته و از بین رفته است.
در کنار این رخداد‌ها، همچنین از هفته گذشته سایت دیدبان حقوق بشر شیعه از سایتهای وابسته به بیت این مرجع تقلید نیز توسط ارتش سایبری هک گردیده است.
گفتنی است آیت الله سید صادق شیرازی در سال ۵۶ به همراه برادر مرحومش آیت الله سید محمد شیرازی به همراه سایر معاودین از نجف و کربلا به قم مهاجرت نمود.
مرحوم سید محمد شیرازی از سال ۱۳۶۱ به دلیل مخالفت با ولایت فقیه و نیز ادامه جنگ از سوی آیت الله خمینی مورد غضب قرار گرفت و تا سال ۱۳۸۰ به حصر خانگی درآمد که گزارش مفصل این دوره در گزارش عفو بین الملل در سال ۱۹۹۷ نیز آمده است.
در سال ۱۳۸۸ نیز سید محمدرضا شیرازی فرزند مرحوم آیت الله سید محمد شیرازی و جانشین و تولیت پدر در جریان اعتراضات پس از انتخابات در خانه خود در قم به قتل رسید.
لازم به ذکر است که در سال ۸۹ نیز آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در یک تصادف ساختگی در قم مورد سوء قصد قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر