۱۳۹۱ آذر ۳۰, پنجشنبه

اعتراض دو هزار کارگر و راننده شرکت واحد اتوبوسرانی به اصلاحيه قانون کار









دو هزار کارگر امضا کننده ی اين نامه تاکيد کرده اند که در طرح پيشنهادی موادی از قانون کار که قرار است جايگزين مواد فعلی کار شود تمامی حمايت های قانونی قانون کار از کارگر را نشانه گرفته و عملا امنيت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد.
به گزارش کلمه، دو هزار کارگر امضا کننده ی اين نامه تاکيد کرده اند که در طرح پيشنهادی موادی از قانون کار که قرار است جايگزين مواد فعلی کار شود تمامی حمايت های قانونی قانون کار از کارگر را نشانه گرفته و عملا امنيت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد.
همچنين امضا کنندگان در نامه ای ديگر به رييس مجلس با اعلام مخالفت شديد با اصلاحيه قانون کار و قانون تامين اجتماعی آورده اند: اين اصلاحيه‌ها نه تنها منافع ما رانندگان و کارگران شرکت واحد را که سيستم حمل و نقل پايتخت را در شرايط آلوده و دشوار تهران به دوش می‌کشيم در نظر نگرفته بلکه تمام دستاوردهای چندين ساله کارگران کشور را هم از بين می‌برد و امنيت شغلی ما کارگران را به خطر می‌اندازد.
روز گذشته نيز سومين طومار اعتراضی با امضای سی هزار کارگر در سراسر کشور منتشر شد. کارگران در اين طومار خواستار تعيين دستمزدها بر اساس نرخ واقعی تورم و رعايت کردن ماده ۴۱ قانون کار در اين زمينه شدند.
اين طومار اعتراضی با امضا ده هزار کارگر به وزير کار و رئيس مجلس تحويل داده شد و هم زمان هماهنگ کنندگان اين طومار اعتراضی رو به روی مجلس دست به تحصن اعتراضی زدند. نسخه های اول و دوم اين طومار هر کدام با ده هزار امضا در تاريخ های ۲۷ خرداد و ۲ مهر امسال تقديم مسئولين شده بود.
متن اين طومار اعتراضی به نقل از تارنمای اتحاديه آزاد کارگران ايران به شرح ذيل است:
به نام خدا
وزير محترم کار و امور اجتماعی
آقای وزير، در پی نظر خواهی پيرامون تغييرات قانون کار اينجانبان کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام می‌داريم سال هاست قرار بود که فصل ششم قانون کار تغيير کند و حق آزادی تشکيل تشکل های مستقل کارگری به رسميت شناخته شود اما متاسفانه در طرح پيشنهادی موادی از قانون کار که قرار است جايگزين مواد فعلی کار شود تمامی حمايت های قانونی قانون کار از کارگر را نشانه گرفته و عملا امنيت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد لذا ما کارگران و رانندگان شرکت واحد به اين اصلاحيه پيشنهادی اعتراض داريم و مخالفت خود را اعلام می‌کنيم.
همچنين اين طومار اعتراضی به همراه نامه زير برای رياست مجلس شورای اسلامی نيز فرستاده شده است.
رياست محترم مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام و ادب
همانطور که مطلع هستيد لايحه اصلاحيه قانون کار در مورخ ۱۴/۹/۹۱ از طرف وزارت کار تقديم مجلس شورای اسلامی گرديده. ما رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مخالفت شديد خود را با اصلاحيه قانون کار و قانون تامين اجتماعی توسط طوماری که به امضا رسانده‌ايم به عرض می‌رسانيم که نسخه اصلی اين طومار در وزارت کار به ثبت رسيده.
اين اصلاحيه‌ها نه تنها منافع ما رانندگان و کارگران شرکت واحد را که سيستم حمل و نقل پايتخت را در شرايط آلوده و دشوار تهران به دوش می‌کشيم در نظر نگرفته بلکه تمام دستاوردهای چندين ساله کارگران کشور را هم از بين می‌برد و امنيت شغلی ما کارگران را به خطر می‌اندازد. همانطور که مطلع هستيد کارگران در شرايط خيلی سختی زندگی می‌کنند که با اين اصلاحيه شرايطشان بد‌تر خواهد شد. لذا از شما به عنوان رئيس مجلس شورای اسلامی می‌خواهيم تا مخالفت صد در صدی جامعه کارگری را نسبت به اين لايحه اصلاحی در نظر بگيريد.
رانندگان و کارگران سنديکايی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۸/۹/۱۳۹۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر