۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

حمله یگان حفاظت زندان اوین به بند ۳۵۰ / توهین و درگیری با زندانیان سیاسی









صبح روز پنج شنبه ۲۸ دی ماه تعداد زیادی از ماموران یگان حفاظت زندان اوین با همراهی نیروهای گارد ضد شورش به بند ۳۵۰ زندان اوین رفته و ضمن بازرسی کلیه بند، به تفتیش بدنی و رفتار توهین آمیز با زندانیان پرداختند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، این یورش و بازدید از بند ۳۵۰ که "بی‌سابقه" توصیف شده است، درگیری زندانیان سیاسی با ماموران اعزامی را در پی داشته است. در این بازدید کلیه دفا‌تر و یادداشت‌های زندانیان جمع آوری شده و رفتار ماموران با زندانیان، "بسیار تند و خشن" گزارش شده است.
بنا به گزارشات، زندانیان بند ۳۵۰ با مقاومت در برابر خشونت یگان حفاظت و گارد، سرود‌ای ایران و یار دبستانی را همخوانی کرده و شعار "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر" و … سر داده‌اند.
این اقدام بی‌سابقه و خشونت آمیز یگان حفاظت و گارد که با هماهنگی مقام‌های قضایی و همراهی مسئولان زندان اوین صورت گرفته، در چارچوب افزایش فشارهای اخیر بر زندانیان سیاسی قابل بررسی است.
در روزهای گذشته به واسطه مانع تراشی برای برخی ملاقات‌ها و تبعید ابوالفضل قدیانی و نوع رفتار زندانبان‌ها، جو عمومی بند ۳۵۰ ملتهب شده بود و این اقدام نیز با توجه به اطلاع مسئولان سازمان زندان‌ها از جو موجود در بند، رفتاری تحریک آمیز محسوب می‌شود تا ادامه فشار و آزار زندانیان سیاسی را در پی داشته باشد.
این در حالی است که اکثر زندانیان سیاسی با وجود اعتقاد بر غیر عادلانه و غیر قانونی بودن بودن محاکماتشان، تلاش کرده‌اند تا در زندان ضمن مطالبه حقوق قانونی خود، قوانین سازمان زندان‌ها را رعایت کنند. امری که متقابلا رفتار تند مسنولان قضائی و تضییع بسیاری از حقوق زندانیان را در پی داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر