۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

دادگاه سعید مدنی برگزار شد








دادگاه سعید مدنی جامعه‌شناس و از نیروهای ملی- مذهبی ۲۷ دی ماه به ریاست قاضی پیر عباسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، دادگاه، سعید مدنی را که آخرین دفاع خود را در این جلسه ارایه کرد، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی محکوم کرده و قرار است طی یک هفته آینده حکم او صادر شود.
سعید مدنی در میان زندانیان سیاسی تاکنون به شکل کم سابقه‌ای از طریق نگهداری در بازداشتگاه‌های امنیتی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است به شکلی که تاکنون قریب به ۱۱ ماه در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات محبوس بوده است.
سعید مدنی که هفدهم دیماه سال گذشته توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، دو ماه ونیم در سلول انفرادی نگهداری شد و در جلسات بازجویی متعدد تحت شدید‌ترین فشار‌ها و شکنجه‌ها قرار گرفت. این استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی پس از بازداشت بیش از سه ماه از هرگونه ارتباطی با خانواده خود محروم بود.
در ابتدای تیر ماه سال جاری به دستور بازپرس پرونده و علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات وی به بند ۳۵۰ منتقل شد که به دستور بازجویان یک روز بعد مجددا به بازداشتگاه ۲۰۹ بازگردانده شد. در همین حال و با آغاز دور جدیدی از فشار‌ها به این فعال سیاسی و پژوهشگر جنبش سبز یکبار دیگر مقامات امنیتی با انتقال وی به بند ۳۵۰ زندان اوین مخالفت کردند.
بازجویان سعید مدنی از ابتدا به وی تاکید کرده بودند که تنها در صورت اعتراف به خواسته‌های آن‌ها با انتقال او به زندان عمومی موافقت می‌کنند که این خواسته هیچگاه از سوی وی مورد قبول واقع نشد.
سعید مدنی، جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی است که در گروه مسائل و آسیب‌های اجتماعی انجمن جامعه‌شناسی ایران و گروه پژوهشی رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مشغول به فعالیت علمی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر