۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

سه زندانی سیاسی از زندان آزاد شدند









نازنین دیهیمی، محمد کیمیایی و کاوه رضایی از زندان آزاد شدند.
بنا به گزارش تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر، نازنین دیهیمی که از ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ به اتهام اخلال در نظم عمومی و اقدام علیه امنیت ملی به ۴ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود، دو روز پیش و پس از گذراندن دوره محکومیتش از زندان اوین آزاد شده است.
نازنین دیهیمی دانشجوی رشته تئا‌تر دانشگاه تهران و مترجم آثار ادبی و کودک و دختر خشایار دیهیمی است که چند روز پیش از آزادی‌اش از زندان اوین اقدام به بازنویسی و کارگردانی نمایشنامه «دوشیزه و مرگ» در بند زنان زندان اوین و با بازی زندانیان سیاسی زن کرده بود.
همچنین این منبع گزارش داد، محمد کیمیایی، روزنامه نگار و نویسنده که از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در شهر قزوین بازداشت شده بود، با تودیع وثیقهٔ یکصد میلیون تومانی به طور موقت و تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.
این نویسنده و روزنامه نگار، از روز پنجم دی‌ماه و در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل مسکونی‌اش در شهر قزوین بازداشت شد.
ماموران ضمن تفتیش منزل، برخی از لوازم شخصی، کامپیو‌تر و چندین کارتن کتاب و مدارک وی را نیز توقیف کردند. محمد کیمیایی به مدت دو هفته در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات قزوین در بازداشت بود و سپس به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد.
همچنین بنا به گزارش تارنمای دانشجو نیوز، کاوه رضایی که روز دوشنبه هفته جاری به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده بود، ظهر امروز آزاد شد.
کاوه رضائی صبح روز دوشنبه پس از مراجعه به دادگستری هشتگرد بار دیگر به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده بود. مسئولان قضائی در هشتگرد به وی اعلام کرده بودند که این انتقال به دنبال تصمیم گیری در موضوع آزادی مشروط وی صورت می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر