۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

هفت نفر از دراویش زندانی، به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شدند









هفت درویش گنابادی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، به دنبال عدم تمکین به برنامه‌های قاضی صلواتی برای برگزاری غیر قانونی دادگاه خود، به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شدند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، این دراویش که در اعتراض به روند غیر قانونی بازداشت و مقدمات محاکمه، از جمله سلب حق مطالعه پرونده از سوی خود و وکلایشان از حضور در دادگاه خودداری کرده بودند بعد از ۲۴ ساعت اعمال فشارهای روانی مختلف، عصر سه شنبه ۲۶ دی ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات به بند ۲۰۹ منتقل شدند.
در پی امتناع این دراویش از حضور در چنین دادگاهی، قاضی صلواتی طی مذاکره با نماینده درواویش زندانی، حمیدرضا مرادی تلاش کرد آن‌ها را به حضور در دادگاهی که نه زمان آن طبق اعلام قبلی قانونی بود و نه وکلا و مته‌مان توانسته بودند پرونده را مطالعه کنند، به حضور در دادگاه راضی کند. مخالفت مجدد مرادی با این خواسته صلواتی منجر به انتقال وی به بند ۲۰۹ شد و در پی آن دیگر دروایش زندانی (مصطفی دانشجو، فرشید یدالهی، رضا انتصاری، امید بهروزی، امیر اسلامی و افشین کرم‌پور) در همبستگی با وی درخواست دادند که آن‌ها نیز به بند ۲۰۹ منتقل شوند که با پافشاری آنان، به بند ۲۰۹ منتقل شدند.
در بدرقه دراویش زندانی، دیگر هم بندیان آن‌ها در بند ۳۵۰ با سر دادن شعار علیه صلواتی و همخوانی سرود "ای ایران"، آن‌ها را بدرقه کردند.
انتقال دروایش زندانی به انفرادی در حالی اتفاق افتاده که تعدادی از آن‌ها دستور پزشکی مبنی بر بسیتری شدن داشتند. اما در مسیر اعزام آن‌ها به بیمارستان با اعمال نفوذ قاضی صلواتی در حوزه‌ای که قانونا به وی ارتباطی ندارد، اعزام آن‌ها مشروط به پوشیدن لباس فرم زندان و زدن دستبند و پابند می‌شود. در حالی که اعمال این رفتار پیش از این با موافقت دادستانی درباره زندانیان سیاسی متوقف شده است. در پی این اقدام، این دراویش از انتقال به بیمارستان خودداری کردند. از دیگر نکات نشان دهنده اعمال فشار بر این دراویش، تهدید پزشک معالج مصطفی دانشجو به بازداشت به دلیل انجام وظایف پزشکی خود در قبال این بیمار خود است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر